Om vårt blivande sovrum

Igår blev det en datorfri dag som bl.a. innefattade kaffekalas hos M:s mormor som fyllde år, hejdå-vinkande av studiekamraten J och slötittande av två(!!) filmer - söndagslunk med andra ord :) Idag har vi inte heller gjort många knop och förutom det vardagliga så har vi varit till A och M ett varv här på kvällskvisten... Skönt det med! Jag har dock hunnit med att fantisera fram vårt framtida sovrum. Jag satte mig ner på golvet i "the master bedroom to be" tidigare idag och skissade på lite idéer, därefter parkerade jag mig framför datorn och plockade ihop ett litet inspirationskollage. Skorstenen från öppna spisen i vardagsrummet kommer upp genom sovrummet och den funderar jag på att måla grå, den är tegelröd i dagsläget... I övrigt blir det vitt tak, vita väggar, vita dörrar/fönster och vita lister - surprise - i kombination med samma parkettgolv som i resten av huset (tvåstavig vit mattlackad askparkett). Inget explosionsartat alltså ;)


tegelvägg >> hemma hos Grafitgrå
bordslampa >> BL1 (Bestlite)
askar >> Iittala Vitriini
ljus >> H&M vaxljus
sängöverkast >> Ellos Ebba-sängöverkast
bäddset >> Beach House plain white
kudde >> Himla från Ellos


Sängöverkastet, kudden och ljuset finns redan här hemma, och jag har tänkt att de får hänga med ett tag till! Nya sängkläder skulle jag dock vilja ha och dessa från Beach House har jag hört mycket gott om, ett par vita tack ;) Nya sänglampor har jag också kikat på länge och dessa från Bestlite tål att drömmas om! Våra gamla kommer dock att följa med upp med till önskelistan skickar jag sängkläderna och lampan...


|| images: click the links above ||

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar