Om dagens skörd

Jag passar på och skriver några rader nu när liten skrutt sover sin sista lur för dagen... Idag har det hänt grejjer uppe på övervåningen, "svärfar" har nämligen varit här och hjälpt M med att ta bort den gamla balkongdörren och satt dit den nya - jippie! Ut med de gamla träfärgade dörrarna (en som öppnades inåt samt en som öppnades utåt och ändå kom det in snö i vintras!) och in med den nya enkla vita dörren :) Den nya dörren är förresten likadan som terrassdörren, den som vi bytte senaste sommar, men efter en titt i arkivet kan jag konstatera att jag inte har visat några bilder på den... Bildbevis kommer så småningom! Dessutom är elen bortkopplad från rummet så nu är det bara att riva! En vägg + takpanel + golv + tapeter ska bort innan vi alls kan börja uppbyggandet...


Årets första skörd från vårt eget jordgubbsland! Inte så häv skörd men jag och M fick åtminstone varsitt smakprov ;) Tyvärr hade trastarna varit och pickat på de övriga röda gubbarna så ett nät över landet skulle inte vara så tokigt... Det är allt något speciellt med de första jordgubbarna, eller vad säger ni?


|| images: paulaspalats.blogspot.com ||

2 kommentarer:

  1. Så kul att du bloggar så flitigt! Jag läser varje dag! :D Hoppas ni får en skön sommar! Kramar!

    SvaraRadera