Om ett säkert kort

Alla som känner mig vet att matlagning inte är min "cup of tea" och lyckligtvis har jag en sambo som gärna, oftast, tar hand om den biten i detta hushåll :) Däremot är bakning något jag gärna sysselsätter mig med och vid minsta orsak tar jag allt som oftast tillfälle i akt att svänga ihop någonting! Jag testar gärna på nya saker men ibland är det rätt skönt med en hög "säkra kort" när inspirationen tryter... Idag till exempel, efter en sömnlös natt, var det skönt att plocka fram receptet på en mangotårta som jag gjort så många gånger förr. För tillfället står halva tårtan och stelnar i kylen och om ett par timmar är det dags för juicen som ska ovanpå! Imorgon följer tårtan med till guddotterns föräldrar, eftersom det är där vi kommer att fira midsommar :)


GLAD MIDSOMMAR
vill jag passa på att önska er alla som kikar in!
Det är tack vare er som det är roligt att skriva :)


|| image: photo of an old recipe from Birka magazine ||

2 kommentarer:

  1. Glad midsommar Paula & familjen! Vad roligt att du bloggar ofta igen. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ett försenat "tack detsamma" :)
      Jaa, här kom bloggivern från ingenstans,
      och det gäller att passa på så länge den varar!
      Ha det bra!

      Radera