Om en vit skönhet

Efter ett varv i trädgården tidigare idag kunde jag konstatera att det var tur i oturen att det aldrig blev av att beskära rosenbuskarna... Jag har gått och irriterat mig på nyponrosorna och deras placering så i våras tänkte jag ta bort samtliga, men se här - detta är ju ingen nyponros! Och jag som var säker på att alla buskar var av samma sort ;) Nu måste jag bara lägga på minnet att inte röra denna rosenbuske, Finlands vita ros torde det vara, när jag sätter igång och kapar bort de andra! Annars har det varit en lugn dag på hemmaplan, har njutit av solen på terrassen, rensat lite ogräs i trädgården och bejakat min kreativa ådra med papperspyssel och så har ju liten skrutt självfallet fått sin beskärda del av min uppmärksamhet :)


Det är inte så tokigt med överraskningar i trädgården! När jag trodde att jag hade allting på klart så fick jag syn på denna skönhet, jag klagar inte :) Nu måste jag börja pyssla om den så att den kommer till sin rätt, där den står i nuläget så märker man den knappt...


|| image: paulaspalats.blogspot.com ||

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar