Om dagens göromål

Idag har det varit full rulle sedan morgonen! Efter A:s första lur tog vi bilen in till stan för att uträtta några ärenden. Vi gick gågatan ner och handlade det vi hade planerat och därefter bestämde vi oss för att luncha på stan, för ovanlighets skull. A sov när vi anlände till uteserveringen men när vi väl fått maten på bordet så hade hon vaknat - typiskt! Men den exemplariska dotter vi har (allt som oftast) så lekte snällt i vagnen medan mamma och pappa åt :) I stan hann vi också med en vistelse på den allmänna stranden, varsin glass från Papagallo och uthämtande av ett paket på posten. Hemma igen drack vi kaffe i trädgården innan jag satt igång med att riva tapeter... På kvällskvisten kom A:s farföräldrar på snabbvisit och därefter blev det bad och nattning för vår lilla tös. Hon somnade på två röda och därefter passade vi på att lasta en vagn full med ved (ni vet tallj*veln jag pratat om, det blev så mycket ved av den så vi kommer köra en stor del till M:s föräldrar) och sedan hoppade jag i duschen - skönt för jag hade bark och spån överallt! Nu är det Skärgårdsdoktorn på TV:n som gäller men sedan tror jag det blir någon härlig film för mig och sambon ;)


Detta linne med fin spetsdetalj från Ichi fick bl.a. följa med hem idag. Jag fingrade länge och väl på det och när jag väl tog mig tid att testa linnet så gick det inte att motstå, så behaglig och med fint fall! Imorgon är det kalasdags, A:s gudfar fyllde år tidigare i veckan, och då tror jag bestämt linnet ska invigas :)


|| images: paulaspalats.blogspot.com ||

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar