Om lycka över en struntsak etc

Jeij! Jag hittade just blogger-appen i appstore så nu ska jag väl få till ett inlägg med paddan :) Tänk vad man kan bli lycklig av en struntsak egentligen! Sitter som bäst vid köksön här hemma och ser på när M lagar mat... Jag vet, jag är bortskämd ;) Men om en stund ska jag svänga ihop något till kaffet, en rabarberkaka hade jag tänkt mig, så på så sätt drar jag ändå mitt strå till stacken! Idag har vi hittills gått gågatan upp och ner inne i stan och fikat på bästa cafét, senare idag blir det kvällstorg och uppträdande av Mikko Sipola. Dessutom har M hunnit med att rada lite ved så vi börjar äntligen se ljuset i tunneln med tall-j*veln!


Kvistarna med äppelblom kastades ut för ett bra tag sedan, de doftade, enligt min sambo, aningen för starkt ;) Tur att man kan fotografera och på så sätt föreviga naturens vackra ting! Istället har några lupinstjälkar tagit plats på bordet -  de är så mycket finare här inne än i vårt "ogräsland" till trädgårdsland :D

|| images: paulaspalats.blogspot.com ||

2 kommentarer:

  1. Inte dumt att ha trädgård och kunna ta in nya fina blommor/kvistar efter hand och efter säsong:) Lupiner är såå vackert.

    Jag gillar också att fota blommor, det har man glädje av länge:))

    Fin dag! /Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, jag klagar inte ;)
      Synd att man inte har den lyxen året runt bara...

      Och tydligen så står sig lupiner länge,
      eftersom de fortfarande är lika fina i sin vas!
      De börjar ju snart bli en vecka sedan jag plockade in dem.

      Tack detsamma!
      Kram, P

      Radera