Om veckorna som går


Nytt år, nya möjligheter!

För ca ett år sedan blev drömmen om ett hus verklighet för oss. Jag är så lycklig över att vi tog steget och det faktum att vi två snart ska bli tre gör ju att husköpet känns ännu mera rätt :) Om en timme ska jag på ett extra ultraljud för att se hur "stor" liten i magen är. En säkerhetskontroll för att se om jag kan föda naturligt eller ej, mitt bäckenbotten är nämligen inte så stort... Jag måste medge att jag är en aning orolig. Jag har alltid tänkt mig en naturlig förlossning, samtidigt som jag vet att jag/vi är i trygga händer, oberoende av vad som sker.

Idag går jag förresten in i vecka 38, det är med andra ord två veckor kvar till BF. Jag tycker själv att jag mår som en prinsessa, även om en viss halsbränna gör sig påmind ibland. Utöver det börjar jag även känna mig lite småsvullen från och till men då jag jämför den första tiden av graviditeten med detta så finns det inget att klaga på!

Nej nu måste jag börja göra mig i ordning. 
Jag återkommer, eftersom datorn nu är avdammad ;)

{ images: paulaspalats.blogspot.com }

7 kommentarer:

  1. Vad fin du är med magen :) Lycka till på slutrakan! Haft lite problem att kommentera i din blogg..men håller mig ändå uppdaterad ;) Kram,kusin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack :)
      Jag vet tyvärr inte var "felet" ligger gällande att kommentera,
      Vet bara att du inte är den enda...
      Roligt att höra att du ändå följer med :)
      Kram!

      Radera
  2. Oj så fin du e, eller NI ska jag väl säga! ;) Spännande, spännande tider det här! Hoppas att allt går prima för er och att ni hålls friska å krya! Hälsa Mats! Kramar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Jenny!
      Söt du är :)
      Hoppas allt är bra med dig med,
      kikar in titt som tätt på bloggen din,
      men inga uppdateringar...
      Det ska jag göra,
      han hälsar troligtvis tillbaka ;)
      Kram!

      Radera
  3. såååååååååå fina bilder på dig. puss o kram. mamma

    SvaraRadera
  4. Så fina bilder på dig med magen! Oj, det är inte lång tid kvar nu ju! Så spännande. Förlossningen kommer nog gå bra hur den än blir ska du se. :)

    Kramar Elin

    SvaraRadera