Om jobb när man är ledig


Min lediga dag i fredags innebar egentligen inte så mycket "ledighet" men jag hade redan på förhand övertalat mig själv att göra diverse jobbrelaterade uppgifter. Eftersom jag var medveten om det när jag vaknade på morgonen kändes det också helt ok att ta itu med uppgifterna och jag fick en hel del avbockat från min "att-göra-innan-moderskapsledigheten-inleds-lista"... Snart är jag ju inget annat än "ledig" ;) Jag unnade mig dock  en kreativ paus i och med lunchen och kokade åt mig en tallrik risgrynsgröt - så gott med kanel och socker! Och inte att förglömma, iskall mjölk i glaset!


Se mamma, amaryllisen lever ännu! Till lillajul senaste helg hade mor och lillebror en amaryllis med sig och jag som har världens sämsta gröna fingrar är tacksam för varje dag som går och ser att blomman inte dött ;) I dagarna har ena knoppen dessutom börjat spricka upp så snart har vi en praktfull blomma på bordet. Denna amaryllis är röd och blir en vacker kontrast till allt det vita här hemma... För oss som normalt sätter färg genom att addera grått!


En glimt av vårt köks-/matsalsbord från Pohjanmaan Kaluste och stolar från det blågula varuhuset. Och som ni ser så blev det Urban-stolarna som vi hade funderat på. Runt bordet har vi vanligtvis 6 stolar, men eftersom bordet är utdragbart köpte vi ytterligare två (lämpligt nog hade Ikea kampanj just då "ta fyra stolar, betala för tre"). En dag när vi har råd att köpa de stolar vi drömmer om har vi planer på att dessa stolar får bli del en av ett utemöblemang...

Glad 2:a advent förresten!

{ images: paulaspalats.blogspot.com }

1 kommentar:

  1. Hej!

    Tipsar om min Jultävling med en omtyckt "Wings"-reproduktion som vinst! Var med och delta vetja! :)

    God Jul!! önskar Lina

    SvaraRadera