Om sköna, lediga dagar


Fredagsmys!

För min del känns det som om veckoslutet är till ända men faktum är att det knappt har börjat. Orsaken till detta är att jag varit ledig i dagarna två... Igår pga. självständig-hetsdagen (grattis Finland - 95 år!) och idag pga. att jag hade en ledig dag att ta ut i.o.m. en fortbildningsdag på en lördag tidigare i höstas. Så ytterligare två lediga dagar känns lyxigt! Att jag bara jobbar tre dagar nästa vecka och sedan blir moderskapsledig ska jag inte ens gå in på just nu...

Nu ska jag gå runt och tända en massa ljus, värma lite glögg och ta fram pepparkaksburken. Tiden så här före jul är ju bara för härlig! Imorgon äger en gammaldags julmarknad rum i vår kära stad och den ska vi självklart besöka - stämningen brukar vara på topp. Dessutom ska vi hinna fira M:s syster som fyllde 25 år tidigare i veckan. Hoppas bara att hennes flygresa ikväll går som den ska...

Skön fredag!

{ images: paulaspalats.blogspot.com }

6 kommentarer:

  1. Åh, jag önskar att jag kunde vara där med er och julmysa! Saknar dig väldigt mycket min söta!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Saknar dig med!
      Jag skulle gärna julmysa med dig<3

      Radera
  2. OMG va fiiiiin "gran" ni har!!!! Varifrån???
    Passar dig utmärkt. :)

    Kram<3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Granen köpte jag ifjol på Indiska.
      Gillar den skarpt!
      Kram<3

      Radera
  3. Här har det hänt grejer minsann! Tydligen länge sen jag varit inne på din blogg, visste inte ens att du var gravid och nu ska du just på mammaledigt. Grattis, vad roligt! :) Nu måste jag nog läsa bakåt i din blogghistoria. ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!
      Jag förstår inte själv vart tiden tagit vägen..?
      Men så länge det händer trevliga saker,
      så får det ju gärna gå undan ;)

      Radera