Om en ny vecka


Liten i magen växer så det knakar och det är egentligen först nu som de extra kilona börjar bli påtagliga. Jag har långt ifrån samma ork längre och min rörelseförmåga är aningen begränsad. Ni skulle ha sett mig härom veckan då jag skulle visa en regelrätt "stockrullning" för barnen på lekis, jag kände mig mest som en säl som gungande fram och tillbaka ;) Men vet ni, jag NJUTER ändå! Och för varje liten buff och spark jag känner ökar kärleken till den lilla krabaten där inne - vi längtar efter dig! Idag är det dessutom exakt en månad kvar tills min mammaledighet inleds, tänk vad tiden rusar iväg...

Senaste helg var det bl.a. inflyttningsfest och firande av fars dag på agendan. Nästa helg bär det av upp till mina hemtrakter och den ena träffen efter den andra är redan inbokad. Jag har saknat er alla! Nu när jag tänker tillbaka kommer jag ärligt talat inte ihåg när vi senast hade en oplanerad helg tillsammans..? Nåja, man lever ju bara en gång! Jag vet dock inte om det är med tanke på det eller pga. alla virusar som råder på lekis för tillfället (eller en kombination?) som gjorde att febern intog min kropp igårkväll. Efter en sjukledig dag har febern lagt sig och nu återstår bara några stegringsgrader - en sjukledig dag till och sedan hoppas jag vara på topp igen!

{ image: paulaspalats.blogspot.com }

7 kommentarer:

  1. Jag blir alldeles tårögd av glädje... Jag väntar på den dagen knåddis kommer till världen! <3

    SvaraRadera
  2. OMG!! Vad du har vacker mage!!! <3
    En sån vill jag också ha!

    Jag ser det framför mig när du försöker rulla runt. Ha ha... Men njuta fullt ut, det gör du rätt i! :D

    Ser framemot helgen, jättemycket! :)

    Kram så länge! <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tihi, tack!
      Jaadu, snart ses vi - jag längtar!

      Kram<3

      Radera
  3. Vilken fin mage och vilken fin klänning!

    Vad fort tiden går, tänk att du är mammaledig om en måndad, vad mysigt det låter!

    Hoppas du är frisk igen, om inte så krya på dig.

    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!
      Tiden rullar verkligen iväg,
      men så ska det väl vara,
      att tiden går fort när man har roligt ;)

      Jag tar till mig "krya på dig-hälsningen"
      och hoppas att förkylningen snart vill släppa :)

      Trevlig helg passar jag på att säga!
      Kram, Paula

      Radera