Om en ljusstake


Fredag imorgon - vah? I min värld känns det som om det är måndag, fredag, måndag, fredag... Vardagarna rullar på i rapidfart och då ska vi inte ens tala om veckosluten ;) Direkt efter jobbet imorgon kommer jag att traska ner till tågstationen för att sedan åka in till huvudstaden. Ska träffa vännen J över en bit mat och därefter bär det av hem till henne. Jag kommer att stanna övernatten (som på den gamla goda tiden...) innan jag återigen åker hem på lördag. Jag hoppas också att vi får lite tid över för en vända in till Stockmann, för jag skulle hemskt gärna fingra lite på ovanstående ljusstake. Det är en av årets nyheter från Iittala (design: Andreas Engesvik) och jag har planer på att använda den som adventsljusstake i december.

För övrigt har jag en enorm jul-längtan! Har redan inhandlat en stor del av årets julklappar och skulle kunna börja julpynta vilken dag som helst. Men det ska man inte prata högt om ännu, eller...? ;)

Kram!

{ image: www.stockmann.fi }

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar