Om nya köks-/matsalstolar

Jag kan knappt tro att det är sant men vårt hus börjar allt mer bli ett hem, lycklig! Visst anar man lite renoveringskaos här och där, men det är ingenting jämfört med hur det varit. I dagsläget kan vi sitta i vardagsrummet och se på TV, använda samtliga vitvaror i köket och duscha samt tvätta smutstvätt, lyx! Vårt mål är att allting på nedre våningen ska vara klart innan adventtider, och som det ser ut nu så verkar det gå vägen. Inte illa :)

Förra veckoslutet fick vi förresten "tummen ur" och beställde nytt köks-/matsalsbord. Ska bli skönt att slippa mitt 2-personers bord som jag köpte under andra studieåret! :D Det är dock 4 veckors leveranstid (3 veckor kvar) på nya bordet så än så länge står det lilla bordet kvar. Ingenting mig emot, för då har jag tid att söka efter lämpliga stolar till bordet. Vi har sedan länge haft siktet inställt på Arne Jacobsen "Sjuan"-stolar, men den investeringen lämpar sig tyvärr inte för plånboken just nu. Det finns andra saker som måste gå före med tanke på liten i magen... 


I senaste nummer av Plaza Interiör fastnade mina ögon för dessa stolar! Enkla, vita och i plast från det stora varuhuset. Vad tror ni om dessa? Tycker de är snygga i sin enkelhet, och dessutom är de stapelbara och lämpar sig för användning utomhus. Genom att köpa dessa skulle vi inte kasta några pengar i sjön, för när vi fått andra stolar till kök-/matsalsbordet skulle vi kunna ha dessa stolar utomhus!


Jag trodde att det skulle vara omöjligt att sälja idén åt sambon, men han var snabbt med på noterna. Så åtta URBAN-stolar blir det troligtvis. Här ser ni även skymten av vår nya matta i vardagsrummet, en mörkgrå MORUM (japp, även den från IKEA). Jag älskar kontrasten mellan mattan och golvet!

{ images: paulaspalats.blogspot.com - ur Plaza Interiör 9/2012 }

2 kommentarer:

  1. OMG!
    Jag ha skåda på samma stolar, men dock för utomhusvistelse... ;P

    Den där iden låter hur super som hellst! :)
    Jag säger, Go for it! Passa på när även sambon e me... Sitt itt å funder för läng nu, Paula...! ;D

    Kram <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inte första gången vi fastnat för samma sak ;)

      Kram!

      Radera