Om valet av tapet

Nu behöver jag er hjälp... Det är nämligen så att sovrummet på bottenvåningen har varit så gott som färdigt renoverat sedan i våras men innan vi kan "flytta ner" gäller det att hitta en tapet som faller oss i smaken. Det är väggen mitt emot fönstret, väggen som huvud-sänggaveln ska placeras emot, som vi tänkt tapetsera. Men att välja en tapet är lättare sagt än gjort, det finns ju en hel drös att välja emellan!

Ni som läser min blogg vet säkert vid det här laget att så mycket färg inte är vår melodi. Och efter att ha surfat runt (utan att överdriva) i timtals är jag nu nere i två tänkbara tapeter. Men om det blir någon av dessa så får tiden utvisa. Kanske ni har ett bättre förslag?

vänster: Cole & Son - Ortensia White, Grey and Silver
höger: Mimou - Nagoya Grey


Av någon anledning säger min magkänsla att "Ortenisa" från Cole & Son är det rätta valet. Och jag har verkligen fastnat för denna bild från Sköna Hem:s hemsida. Vad tror ni om den i kombination med vitt tak, vita väggar, vita fönster, vita lister och vitlaserad askparkett? Är det en tapet som håller i längden?


En annan tapet som jag har haft ögonen på redan länge är denna "Nagoya Grey" från Mimou. Tycker den är underbar med sitt silvriga skimmer! Men hur passar den in i ett sovrum månntro, är det rätt miljö?


Gah - jag blir tokig! Beslutsångest... Snart går jag till närmaste butik och råffar åt mig första bästa tapet. Man kan ju alltid tapetsera om ifall man inte gillar resultatet ;) Tyvärr är det inte riktigt vår filosofi, gör vi något gör vi det helst rätt på första försöket. 

4 kommentarer:

  1. Ortenisa tapeten røstar jag før! :)

    SvaraRadera
  2. Jag gillar den från Cole & Son tapeten bättre... Den känns mjukare, den andra känns lite aggressiv på något vis...

    Vet inte alls hur du kommit till dessa två, men vill ändå tipsa om två tapeter som enligt mig skulle kunna passa till ett sovrum; Boråstapeter OXFORD 1213 och 1225.

    Lycka till! :D

    kram<3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åå vad jag uppskattar dina åsikter Pia!
      Jag har faktiskt sett på Oxford 1213 från Boråstapeter,
      så vi får allt se vad det blir för tapet ;)
      Måste låna hem lite prover
      och se hur det passar in hos oss...

      Kram<3

      Radera