Om att vara i vecka 21

I dessa dagar glömmer jag nästan bort att jag har en liten i magen. Jag mår så oförskämt bra och jag har nästan glömt bort de fruktansvärda första veckorna. På jobbet rullar allt på i vanlig ordning och än så länge är jag igång minst lika mycket som tidigare. Föräldrarna är informerade om min kommande mammaledighet och barnen fick nys om "bebisen" förra veckan - så inget smusslande mera, skönt! Idag går jag in i vecka 21 och visst kan man ana en liten kula ;)


Förra veckan var vi på det andra rutinultraljudet. Åå vad det kändes skönt att både se och höra att allting stod rätt till med vår "Knåddis"! Visst hade jag känt små rörelser där inne men man kan ju aldrig veta... Den senaste veckan har jag mera regelbundet känt små sparkar och i förrgår lyckades M med att ha handen på magen så även han fick sig en liten kick - lycka! Och under ultraljudet visade det sig att vår krabat verkligen tycker om att röra på sig (h*n brås på sin far) - Knåddis både sparkade mot "kameran", snurrade runt och stoppade fingrarna i munnen under vår lilla titt :)


Nej, nu ska jag ta mig en plätt eller två, ihop med några skedar hemmagjord jordgubbspuré, mums! Jag känner mig småhungrig hela tiden, men det har väl sina förklarliga skäl...

{ images: paulaspalats.blogspot.com }

1 kommentar:

  1. Åh vad roligt med en magbild, man börjar allt se att magen växer! :)

    Måste vara så skönt att höra att allt stod rätt till på ultraljudet, så gullig bild också!

    Hoppas du har en mysig helg

    Kramar Elin

    SvaraRadera