Om årets Bostadsmässa

Varje år ordnas det en Bostadsmässa på någon ort i Finland och om avståndet inte varit så långt har jag och M försökt ta oss dit. Första gången vi var på den arrangerades mässan i Vasa, och det var ju ypperligt med tanke på att vi just då studerade i staden. Ifjol ordnades mässan i Karleby, med andra ord INTE i våra hemknutar men eftersom vi ändå var påväg till Österbotten så ansåg vi att vi kunde köra några km extra. 

I år öppnade man dörrarna till diverse bostäder i Tammerfors och måndagen den 30 juli körde vi dit tillsammans med M:s föräldrar. Jag var laddad till max och såg verkligen fram emot att bli inspirerad, inte minst sagt för att vi nu hade ett eget hus att söka idéer till! Tyvärr blev vi extremt besvikna på Bostadsmässan detta år, en stor del var halvfärdigt eller amatörmässigt gjort :( Jag har först idag haft tid att gå igenom mina fotografier från den dagen och jag har faktiskt lyckats plocka ut några guldkorn - så här kommer en liten bildkavalkad!

... jag inspireras av svart & vitt ...


... jag fastnade för en dukning med purpurlila toner ...


... jag gillar ljusa bastun, note to myself med tanke på framtiden ...


... jag funderar på att skapa en egen - sötaste barnlampan ...


... jag letade tapetinspiration och kameralinsen fångade det abstrakta ...


... jag iakttog finaste tavlan någonsin ...


... jag såg smart förvaring och enorma duschar ...


Där var det... Några bilder blev det ju ändå :) Nu ska jag gå ut och se om min sambo inte vill komma in, tycker det börjar bli aningen för mörkt för att rada ved. Vi fick nämligen några kubik hemlevererat för ett par timmar sedan så nu är vi redo inför mysiga höst-/vinterkvällar - måste bara få öppna spisen färdig först!

{ images: paulaspalats.blogspot.com }

2 kommentarer:

  1. Kul att gå på bostadsmässa! Gillar de första bilderna med dukningarna i svart, vitt, grått och lila. Lila är en favoritfärg på hösten:)

    Ha en fin kväll /Kram

    SvaraRadera
  2. åh vilken söt liten färgglad mask att hänga i taket!

    SvaraRadera