Om en "liten" bloggpaus

Jag har nyss ätit en skål med ekologisk naturell yoghurt tillsammans med en näve färska hallon. Passade även på att koka en kopp kaffe och den avnjuter jag nu tillsammans med ett par veteskorpor. Jag har dille för skorpor just nu! 

Att njuta av varje dag som går och att ta dagen som den kommer har varit min melodi de senaste månaderna, vilket också har med min frånvaro här på bloggen att göra. Faktum är att jag har en liten i magen som har svängt upp och ner på min tillvaro. Knåddis har vi döpt honom/henne till ;) Äntligen har jag dock börjat må bättre och under andra halvan av min semester började jag känna mig som en människa igen. Inte illa! Men trots mitt svajande välmående har jag inte haft något att klaga på - och det har jag min underbara sambo att tacka för. Han har verkligen varit en enorm stöttepelare under graviditeten så här långt!


Nu när energin börjar komma tillbaka (och jag inte behöver springa och spy hela tiden) hoppas jag att bloggivern också dyker upp. För det här med att blogga tänker jag inte ge upp! Jag har massor som jag vill skriva om och ni är säker nyfikna på hur det går på renoveringsfronten. Lyckligtvis har jag det mesta förevigat med hjälp av kameran, så ni kan räkna med att det dyker upp fotografier över vad som hänt under de gångna månaderna.

Nu ringde M och meddelade att han är påväg hem. Han har varit på "straffsparksturnering" idag. Hmm, ja fråga inte mig vad det egentligen är men det är något som årligen arrangeras här i vår lilla stad. Om ca 1 timme ska jag hämta fina J från tågstationen och sedan ska vi se vad vi hittar på, njuta av vårt fina sensommarväder ska vi i alla fall!

På återseende söta ni!

{ image: paulaspalats.blogspot.com }

22 kommentarer:

  1. En av sommarens roligaste nyheter! Grattis igen!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tihi, tack!
      Och tack för senast också btw,
      jag önskar bara att kvällen hade kunnat fortsätta!
      Men vi gör det pånytt nästa sommar, visst?

      Radera
  2. åh, jag har varit så trött och knäpp i både kropp och själ idag - och så kommer jag in här, ser att du ÄNTLIGEN (hihi) uppdaterat och blir så himla gråtmild och rörd i mitt trötta huvud av den här helt FANTASTISKA nyheten! grattis så tusans till både dig och M! underbart! det blir ju liksom dubbelt upp med spänning här på hos dig, både husinspiration och bebisfix, härligt! är mycket glad för er skull! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och jag blir helt gråtmild och rörd av din kommentar,
      tack fina Lotta!

      Radera
  3. Grattis! Jag väntar iallafall med iver på foton från ert renoveringsprojekt! :) Kram Carolina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tacktack!
      Jag ska försöka få ngr inlägg fixade så småningom :)
      Kram<3

      Radera
  4. Vilken glad nyhet! Stort Grattis!!

    Kul att du är tillbaka i bloggvärlden också:)

    Kram /Linda

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket!
      Måste medge att jag saknat bloggvärlden,
      fastän jag inte haft ngn energi att tänka på den.
      Kram, Paula

      PS. Kul med din "nya" blogg förresten,
      det ser lovande ut!

      Radera
  5. Härligt att du e tillbax!!! Har saknat dig...

    Underbara nyheter du kommer med dessutum! Kul att illamåendet avtar. :)

    Kram<3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack :)
      Gissa om det är skönt att känna sig som människa igen,
      och att ha energi och ork till saker och ting.
      Lycka!
      Kram<3

      Radera
  6. Grattis grattis!
    Jag har själv BF i december :)
    Kram Anne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!
      Nämen så roligt,
      då passar jag på att gratulera dig också!
      Kram, Paula

      Radera
  7. Grattis än en gång!
    Bra att höra att du börjar må bättre nu. Roligt att du orkade tillbaka hit så behöver vi int längre se på golvsilen. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!
      Haha :D
      Nu ska jag bara försöka få flera inlägg skrivna...
      Kram!

      Radera
  8. Åh så roligt att höra!! Grattis!!! Mindre roligt att må så dåligt men bra om det börjat vända nu..grattis även till husköpet! Skall bli spännande att se bilder :) sköt om er nu,kram kusin Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack i dubbel bemärkelse!
      Ska försöka ta mig tid någon dag och få till ngr inlägg.
      Bloggar till viss del för min egen skull också,
      eftersom man glömmer så lätt.

      Sköt om er med!
      Kram, Paula

      Radera
  9. Men åååh vilken rolig nyhet! Blir så himla glad och nästan tårögd nu! Stor grattis till er! Ser också fram emot mer bilder från erat hem sen! Har säkert blivit jättefint nu.

    Massa kramar och hoppas du mår bättre!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack :)
      Jag ska damma av systemkameran och fota ngr pics,
      vill ju visa för er för- & efterbilder...
      Brukar själv uppskatta just sådana.

      Kram!

      Radera
  10. Grattis till er! Det var roliga nyheter :)Hälsar Greta, Agnes och Daniela

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar!
      Det stämmer, ni brukar ju kika in här, roligt ;)

      Hälsa tillbaka!

      Radera
  11. hoppas allt är med er, ser framemot merameramera uppdatering snart, paula ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jodå, här rullar allt på i vardagens tecken.
      Jobb > planering > vardagsbestyr > renovering,
      dygnets timmar vill inte räcka till,
      och då har vi tänkt klämma in ett barn i det hela ännu...
      Hoho, vad har man gett sig in på? ;)

      Men allt är riktigt bra,
      ska försöka få till ett inlägg här de kommande dagarna.
      Lite för- & efterbilder har jag tänkt mig...
      Sköt om dig Lotta, kram<3

      Radera