Om golv(brunnssil)


Oj vad det är svårt att få badrumsgolvet på bild! Nyansen blir inte riktigt korrekt, tyvärr. Klinkersgolvet är i alla fall grått med nyansskiftning, och personligen tycker jag att det påminner lite om betong. Som ni ser är golvet fogat med grå fog och det blev verkligen så bra som vi hade hoppats! Jag har också varit framme med silikontuben, så nu är det silikonat på så gott som alla ställen. Alla lister är färdigmålade och nu är de äntligen i vitaste vitt. Vi har också satt wc-byttan på plats och påbörjat monteringen av takduschen.


När allt var fogat, tvättat och silikonat satte jag den ena golvbrunnssilen på plats. Så nästa vecka hoppas jag kunna duscha just vid denna! Den klassiska modellen kommer från Smedbo och det var faktiskt mannen i huset som valde den - jag klagar inte ;) En likadan återfinns inne i bastun... Nu väntar vi på det beställda tvättställsskåpet med tillhörande porslinsho och SNART kan man börja plocka allting (tvättmaskin, torktumlare, skåp, krokar etc) på plats.

Fredag imorgon!

{ images: paulaspalats.blogspot.com }

8 kommentarer:

  1. Vad fint det blir! Snyggt och stilrent med vitt och grått.

    Hoppas du har en fin kväll! /Kram

    SvaraRadera
  2. (nu när jag ändå är igång och kommenterar, haha): resultatet såhär långt ser sjukt bra och stiligt ut, golvsilen är verkligen snygg! åh vad jag önskar jag kunde ägna mig åt likadana saker nu, renovera om, men jag får nog se till att bli av med den här eländiga hyreslägenheten först. fast inte 'bli av med' som i 'bli hemlös', utan som i 'byta ut hyreshemmet till ett alldeles, alldeles EGET hem'.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaadu, nog blir det väl bra (bara det blir färdigt!).

      Du ska se att ni blir med något eget,
      när ni minst anar det.
      Är det så att ni söker bostad?
      Då rekommenderar jag jokakoti.fi
      och att söka via kartan (Hae kartalle)
      för oftast har man ju en liten aning
      om var man VILL att ens kommande boende ska vara beläget.

      Lycka till!
      Kram<3

      Radera
  3. Tack för din jättefina kommentar inne hos mig! Den gjorde mig glad! (går tillbaks idag och kikar på kommentarer senaste veckan, har varit bortrest och haft schemalagda inlägg)

    Vilket jobb ni gör, och vad fint det blir! Väldigt roligt att gå tillbaks några inlägg och se utvecklingen.

    Varma hälsningar
    Malin

    SvaraRadera
  4. Så snyggt med ljusgrått! Ser ut att bli jättefint.

    Hoppas allt är bra! Kram

    SvaraRadera
  5. paulaaa, var ääär duuu? saknar ju dina inlägg här! :)

    SvaraRadera
  6. Paula vännen, var e du? E allt ok?

    Kram<3

    SvaraRadera