Om badrummet i detta nu

Jag tror bestämt att denna blogg lider en aning... Det är liksom bloggpaus på bloggpaus och jag kan inte förstå att ni ändå orkar titta in. Det uppskattas dock! Tro inte annat, men jag hoppas att jag inte gör er alltför besvikna då inläggen inte duggar tätt. Tidigare idag dammade jag i alla fall av vår systemkamera och knäppte några bilder inne i badrummet. Det börjar sakta men säkert bli i representabelt skick, även om några detaljer återstår. Plockade även in en purpurlila hortensia från trädgården och "vips" fick jag till den där lilla färgklicken som behövdes.


Badhandukar - Original Towel från Lexington (färg: charcoal)
Höga skåp - Faktum (60x195 cm) från Ikea
Tvättmaskin & torktumlare - från Electrolux


Takdusch, tvättställsblandare & bidédusch - från Grohe
Tvättställsskåp - Indigo 60 cm från Svedbergs
Porslinstvättställ - Vågen från Svedbergs
Toalett - IDO Trevi från Ido
Väggkrokar & toalettpappershållare - i serien House från Smedbo

Det som återstår i badrummet är bl.a. ett spegelskåp ovanför tvättstället, vi har bara inte hittat det rätta ännu. Därutöver vill vi gärna ha en bänkskiva ovanför tvättmaskin och torktumlare, men det är absolut inte akut med den saken. Ute i förrådet har vi även plastlister till alla 90°:s hörn som finns i badrummet. Frågan är bara hur vi ska fästa dem? Men såhär långt är vi verkligen nöjda och det är en fröjd att använda badrummet!

images: paulaspalats.blogspot.com }

6 kommentarer:

  1. Oj, vad jag blir imponerad av det ni gjort. Med tanke på före och efter bilderna i det andra inlägget är det svårt att tro att det är samma rum... Så fint och så NI:)

    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för din fina kommentar vännen!
      Måste väl erkänna att vi själva är ganska imponerade ;)
      Nu är det bara att färdigställa alla andra projekt också,
      så kanske vi har ett färdigt hus när "knåddis" föds...

      Sköt om dig (trots magsjukan, usch!)
      Kram<3

      Radera
  2. Åååh vad fiint! Precis i min smak!

    Älskar de mörkgråa handdukarna från Lexington, vi ska också köpa dem nu till nya lägenheten men velar lite mellan den mörkgråa och den mellangråa.. Vi har sen innan de ljusgråa men de är alldeles för ljusa tycker jag.

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!

      Åå du skulle ha sett mig i butiken när jag skulle välja ;)
      Jag velade mellan alla gråa nyanser!
      Men i nuläget är jag verkligen nöjd med de mörka,
      det blir en härlig kontrast till allt det ljusa.

      Men oberoende av vilken nyans ni väljer,
      så blir det säkert jätte bra!

      Kram

      Radera
  3. Tack så mycket! Vill gärna se bild på eran matta också!

    Svar: Både mattan och bordet kommer från Mio faktiskt! Bordet kom precis in i deras sortiment och kostar bara ynka tusenlappen. Perfekt!

    Hoppas du har en bra kväll. Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du ska absolut få se mattan på bild,
      måste bara se till att vara hemma då det är ljust ute ;)

      Tack för svar!
      Bordet var verkligen snyggt.

      Kram

      Radera