Om positiva överraskningar i trädgården


Under tiden som M klippte gräsmattan nu på kvällskvisten passade jag på att se trädgården genom kameralinsen. Krokusarna och snödropparna har blommat ut för länge sedan och påskliljorna sjunger som bäst på sista versen. Rabarbern har blivit enorm och i veckan svängde jag ihop en syrlig rabarberpaj - mums! Jag borde egentligen hacka lite rabarber och frysa ner, för snart börjar även den blomma, så lika bra att kapa ner den för att sedan få en ny skörd... MEN det som jag verkligen gläds åt för tillfället är det gamla körsbärsträdet som äntligen blommar! Finns det något vackrare än gamla, lite småskadade träd med krokiga grenar?


Bredvid husets entré finns rhododendronbuskar planterade. Som det ser ut idag finns där tre "huvudplantor", varav två stycken verkar vara planterade i samband med att huset byggdes och bredvid dessa två finns en mindre nyare buske. Den nya har till min stora glädje fått puderrosa knoppar och jag har stora förväntningar på den! Nu väntar jag med spänning på de övriga två, min farhåga är dock att de har annan färg och då kommer jag att vara så hemsk och ta bort/flytta antingen de gamla buskarna eller den nya...

Annars rullar vardagen på, 
i härlig SOMMARVÄRME!

{ images: paulaspalats.blogspot.com }

2 kommentarer:

  1. vilken lyckans ost du är, med ett eget litet körsbärsträd :) översta bilden är så fin! och ja, faktum att jag är skitdålig på att kommentera, men jag går in här hos dig dagligen, haha, och blir så glad över nya uppdateringar. och jag blir så glad för dina kommentarer också, såklaaart! :) kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. jag befinner mig faktiskt i ett litet lyckorus,
      det är så vackert att se på...
      och jag väntar såå på den kommande skörden - mums!

      ingen fara, jag känner igen mig ;)
      kikar in hos dig med (allt som oftast varje dag)
      men hur ofta kommenterar jag... skäms!

      skön helg, kram<3

      Radera