Om strålande sol

Idag har det varit helt underbart väder, förutom regnskuren som kom här på kvällskvisten. Jag önskade att dagen aldrig skulle ta slut men imorgon är det en ny vecka och nya tag som gäller! Medan M och "svärfar" huserat i badrummet har jag mest hållit till utomhus. Även om renoveringen sker inomhus lämnar den sina spår utomhus och jag försöker hålla efter lite för att det inte ska bli övermäktigt till sist. På förmiddagen tog jag en liten paus och gick in efter kameran för att föreviga lite blomster i vår trädgård...


Krokus och snödroppar som sjunger på sista versen. 
Tror bestämt att de är inne på tredje veckan redan.


Och nu sviker min artkännedom mig. 
Någon som kan hjälpa mig med vad ovanstående blomster heter?

Utomhus har vi bestämt oss för att inte göra någonting detta år, förutom att rensa, klippa gräs och sådant. Men ibland är det svårt att hålla fingrarna i styr, så hittills har vi ändå: sågat itu en ful kajak + en segelbåt (som fungerande som blomstersängar) + en fyr. Tydligen har man gillat det marina. Utöver det har jag tagit bort ett staket gjort av pinnar(!!), tagit bort några blomsterarrangemang och plockat bort stenplattor och stenar från dylika ställen. Ibland är det tydligen svårt att hålla tillbaka ;)

{ images: paulaspalats.blogspot.com }

5 kommentarer:

  1. åh så fint med grönt! det är helt galet hur efter vi är med våren här i mitten av finland, åtminstone känns det så när man ser bildbevis från övriga landet. fast nu efter två varma soliga dagar stack det plötsligt upp tussilagon, blåsippor och små krokusbörjan i vägkanterna bland snöhoparna idag när jag cyklade hem från jobbet, underbart, äntligen!

    men duuu, jag väntar på att du ska avslöja mer om huset (fast jag blev glad att få ta del av bottenlösningen, sådana saker är roliga och spännande), typ hur fasaden ser ut! du ska inte känna dig tvungen, men... ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst är det!
      Men jag har inte riktigt klimatiserat mig ännu,
      snön smälte och så var det vår direkt, typ.
      Inte ngn lång utdragen vinter/vår à la Sydösterbotten...
      ...men jag klagar inte ;)

      Jo duuu, jag förstår hur du menar.
      Men som det ser ut nu så är det inget att hurra för.
      Tror det blir före & efter bilder i ett senare skede.
      För verkligheten är inget jag är stolt över,
      men varefter vi påbörjar olika projekt
      så lovar jag att visa sneak peaks :D Deal?

      Radera
  2. Vackert med alla vårblommor! Förstår att ni blir sugna på att även börja i trädgården när det är vackert väder och allt börjar slå ut:)

    Ha en fin dag! /Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så är det!
      Och vem vill vara inne när solen lyser ;)

      Kram, Paula

      Radera
  3. Fina vårbilder! Ja visst skulle man vilja ta tag i många saker samtidigt, men det är nog helt rätt att försöka prioritera. Och att unna sig att bli nöjd efter att man färdigställt en sak - det är lätt att man stirrar sig blind på allt som inte är färdigt (jag själv är expert på det...)

    SvaraRadera