Om dusch- & termostatdjungeln



Det här med takdusch och termostat känns som en djungel för mig. Det finns så oändligt många att välja emellan så jag vet inte var jag ska börja... Jag har surfat runt en hel del och det underlättar en aning då vi har några kriterier att utgå ifrån:

- en stor takdusch INKLUSIVE handdusch
- modell: rund (kontrast till allt det "kantiga" i badrummet)
- rak "arm" upptill (alltså inte som denna)
- ett användarvänligt termostat

Har Ni några erfarenheter av detta? Finns det en takdusch som Du rekommenderar?

{ images: ovanstående länkar }

2 kommentarer:

  1. Oras till all ära, men guuu så tråkigt... visst kan man hitta en snygg modell, det är inte svårt. Men är man som jag, vill man sticka ut lite från mängden och prova på något annat. Därför valde VI Damixa, dansk tillverkning och design. Damixa har också fått väldigt goda betyg också, men det beror ju på var man läser och vem man frågar... ;)
    Rörmokarna här i landet talar ju bara gott om Oras och påstår att det är ändas de man kan få tag på reservdelar till...Bullshit... men hur som hällst...
    Vad ni än väljer, gå medelvägen. Ta inget som inte väger någonting alls och lockas inte av de som e snällast för plomsan.

    Personligen tycker jag att dina alternativ kommer i denna ordning i "snygghet": Damixa, Grohe och Oras till sist.

    Har ni tänkt på var ni lättast tar vatten till "bastu-ämbare"? ;)
    Själva var vi noga med att det skulle finnas; tak dusch, "handdusch" OCH "vanlig-kran". Den sistnämnda lämnar ofta bort i dagens läge p.g.a. tak duschen...

    Lycka till!

    kram<3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för kommentaren!
      Fick mig några tankeställare ;)

      Som det ser ut nu blir det Grohe för hela slanten i badrummet,
      tvättställskran, bidédusch och takdusch.
      Vi har testat, undersökt och granskat och
      hittills fyller de våra krav och önskemål.
      Det här men "vanlig kran" i duschtermostatet valde vi bort direkt.
      Hemifrån är vi båda vana vid att vara utan,
      och aldrig tyckt att det varit något problem...
      Men tiden får utvisa hur det blir här ;)

      K R A M !

      Radera