Om att bara njuta

Jag kan inte låta bli att njuta! Solens strålar gör mig varm inombords och jag kan konstatera att livet ler. Visst hinns inte allting med och istället för att sitta framför datorn skulle jag säkerligen kunna göra något vettigare. Men jag vill inte, inte just nu ;) Jag och sambon tog en skön sovmorgon idag och att väckas av fågelkvitter och solstrålar som kryper in genom persiennerna gör ju att man vaknar på topp! När M for iväg på jobb gjorde jag mig i ordning för dagen och framtill nu har jag strosat runt, hämtat posten och läst nyaste Plaza Interiör i lugn och ro utomhus.


I nyaste Plaza Interiör inspireras jag av en sekelskifteslägenhet.
Stolen bakom sängen väcker idéer och Pia Wallsténs Crux-pläd skulle jag gärna ha hemma.


Under tiden som kaffet droppade igenom kaffekokaren
plockades en bukett vitsippor här i skogen intill. Ljuvliga!

Nu måste jag börja fundera på handelslistan. I samband med att M kommer hem från jobbet bär det av raka vägen till butiken. Ikväll inleds grillsäsongen här hemma och kylskåpet behöver fyllas på innan dess. Dessutom är ju allting stängt imorgon så desto viktigare... Och så måste vi köpa förlängningsrör till ventilationsröret i badrummet (viktigt!), vilket innebär att taket borde bli klart imorgon. Finally!

{ images: paulaspalats.blogspot.com }

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar