Om skuggor i vardagsrummet

En dag när solen sken och bildade spännande skuggor

I samband med att vi fick nya vardagsrumsfönster och balkongdörr insatta i vår lägenhet fick vi möjlighet att beställa persienner till glaspartierna. Eftersom vi bor på första våningen i ett höghus blev det inget svårt val - vi tackade "ja" nästan direkt. Från tidigare finns det persienner i både sovrum och gästrum och nu har då samtliga fönster i lägenheten persienner (enhetligt). Speciellt kvällstid är det skönt att "stänga in sig" och man kan med gott samvete gå mera "lättklädd" ;)

Idag har det varit stormvindar och regnskurar i vår pittoreska stad. Jag småmyser innerst inne samtidigt som jag hoppas att solen snart återkommer. Jag vill strosa i torra lövhögar, känna den bitande vinden i kinderna och låta solen värma min näsa... Nåja, om någon dag ska den väl vara tillbaka. Annars är allt bra, jag har "sena turen" på jobbet denna veckan, vilket innebär att jag slutar klockan 17:00 (tis, ons, to) MEN som i sin tur betyder att jag slutar redan klockan 14:00 på fredag. Och som tidigare nämnt bär det då av upp till nordligare breddgrader, nu hoppas jag bara att vår reunion några vänner emellan verkligen blir av *håller tummarna*


Nu ska jag ta mig en varmdusch och börja varva ner.
Det skulle min förkylningsdrabbade kropp säkert uppskatta...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar