Om finfina veckoslutet

Veckoslutet i bilder, finfina Kristinestad med lördagslunch på café Amanda.

Sitter i soffan med laptop:en i knät. Har nyligen plöjt igenom ett tiotal inlägg bland mina favoritbloggare, de vill samlas på hög efter några olästa dagar. Men vad gör det, dagar som denna inspireras jag gärna av dem! Jag har några datorfria dagar bakom mig, helt oplanerat, så det fanns en hel del att ta igen... Under veckoslutet koncentrerade jag mig i stället på nära och kära. Träffade tre fantastiska väninnor under lördagen och vi kunde konstatera att alla fyra inte varit samlade sedan vi gick ut högstadiet(!!) - otroligt så tiden går. Vi möttes på torget, åt lunch på mysiga café Amanda och strosade därefter runt i stadens små butiker. En efter en tackade sedan för sig medan J följde med mig "hem" och kvällen ägnade vi sedan åt diskussioner i timtal. Tack söta! På söndag träffade jag och M ytterligare några VIP:s innan det var dags att ratta bilen och bege sig söderut igen. Ett veckoslut går snabbt...

Och nu är det redan tisdagkväll! Dagen har känts lång eftersom jag slog upp mina gröna redan klockan 6:00 imorse. Har dock inte gjort några underverk (förutom jobbat), mest tagit igen lugnet som jag missade under veckoslutet. Men vi har i alla fall storhandlat för veckan så nu är kylskåpet laddat till max. På torsdag-fredag äger en höstmarknad rum här i staden och man kan riktigt känna hur luften är laddad med förväntningar. Den här marknaden är någonting stort för de lokala invånarna, och så har det varit otaliga år. Jag har aldrig tidigare fått uppleva den på första marknadsdagen så i år ska vi försöka besöka den redan på torsdag. Hoppas bara att hösten visar sig från sin bästa sida - såsom den gjort idag!

Snart dyker det upp ytterligare ett inlägg ;)
*ivrig*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar