Om en önskelampa

{ bild: en stor lampfavorit från Vepsäläinens webshop som gärna skulle få stå i vardagsrummet }

Länge sedan jag skrev ett inlägg i denna kategori (önskelista) - tror bestämt det var till min senaste födelsedag(??) och jag fyller ju år i februari så ett tag sedan är det allt! Jag har haft denna bild sparad i arkivet på datorn lääänge och en dröm är det allt att ha denna ståendes i vårt framtida vardagsrum. När vi igår var och beställde nya soffor (äntligen!!) så kom denna lampa upp till diskussion igen. Ååh jag kan riktigt se det framför mig hur det skulle bli... Men först ska vi få sofforna på plats, och det är 6 veckors leveranstid på dem så vi får allt suga på denna karamell ett tag till. Inte förhasta oss med andra ord...

Söndagen lider mot sitt slut och jag kan konstatera att den senaste veckan bara sprang förbi. Förutom normala arbetsdagar har jag bland annat sysselsatt mig med föräldramöte, informationsmöte, 18-års firande, kikat in oss M:s syster som flyttat, sett få landskampen Finland-Sverige, fredagsmyst i gott sällskap, fotograferat familjeportätt, firat M som äntligen fått sina pedagogie magister-papper etc. samtidigt som en dunderförkylning invaderat min kropp. Usch! Lyckligtvis har jag ingen feber så jobbat har jag ändå gjort och så kommer jag även göra imorgon. Släng dig i väggen förkylning!

Nästa helg bär det av upp till Österbotten(!!) - jag längtar... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar