Om att ha mycket på en gång

{ detta "konstverk" fångade min uppmärksamhet under Bostadsmässan }

Sedan sist har vi trätt in i septembermånad och därmed säger jag välkommen HÖST. Personligen är jag en riktig höstmänniska (jag älskar när det blir kallare som innebär varmare kläder, när mörket faller och man med gott samvete kan tända ljus hemma, och när färggranna löv omger mig) och jag tar därmed emot denna årstid med öppna armar. Hur är det med er, vilken är DIN favoritårstid och varför? 

Idag har jag en "kort" arbetsdag (6h) bakom mig, jag hade nämligen övertid att ta ut och den "lediga" tiden ägnade jag hos tandläkaren. Vad ska man liksom annars göra? *ler* Skämt åsido, ett tandläkarbesök var ett måste - det gick inte att dra ut på det längre. Jag har dock smärre tandläkarskräck men ska ändå medge att besöket gick bättre än väntat. Min "nya" tandläkare var saklig, professionell och samtidigt var han mån om att jag skulle känna mig bekväm med situationen. Han berättade även hur man skulle kunna gå vidare med mina tand-/och käkproblem och nu är framtiden upp till mig själv. Jag fick i vilket fall som helst veta att mina visdomständer måste dras ut, så nästa besök är redan inbokat, förhoppningsvis går det också bra...

Nu blev det mycket tandläkarsnack... När jag väl kom hem, efter en sväng längs gågatan var det hög tid för middag och därefter lite 18-års firande eftersom M:s lillebror fyller år idag. Grattis grattis, och även till mitt söthjärta E som också fyller år idag. Men det blev bara en snabbvisit eftersom stadens samtliga barnträdgårdslärare var kallade till möte denna kväll och där satt jag sedan dryga två timmar. Sedan snabbt ut till födelsedagbarnet igen innan vi rattade hemåt och jag fick en liten stund över för att planera/förbereda inför morgondagen. Så nej, jag behöver inte vara rädd för att bli sysslolös om dagarna :D 

Nu House på 4:an och därefter John Blund.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar