Om en titt i vår kokvrå

Välkommen in i vår kokvrå!

Som jag tidigare nämnt är det öppen planlösning mellan kokvrå och vardagsrum, men det finns en arbetsbänk som skiljer kokvrån från själva vardagsrumsdelen. Det är jätte bra med en extra bänk eftersom det finns relativt dåligt med arbetsyta i köket. Själva köksinredningen är från Puustelli medan vitvarorna i rostfritt är från Electrolux. Detta kök kanske vi personligen inte skulle ha satt in men det fungerar bra ihop med övriga lägenheten och fyller helt klart sin funktion. Dessutom har det gett oss några praktiska tips och idéer till vårt framtida kök ;) 

Gräddvitt kök med mörka trädetataljer, beiget kakel och rostfria vitvaror

Nu måste jag börja göra mig redo inför kvällens kräftskiva. En årlig tradition här nere med "gänget". Åå vad jag längtar efter att få mumsa i mig årets första kräftor - så gott! Imorgon blir det sedan mera kvalitetstid med mamma och company som kom nerrattandes tidigare idag. De var välmedvetna om vår inplanerade kräftskiva men beslöt sig ändå för att komma, inte oss emot men ikväll får de allt lov att underhålla sig själva.


Trevlig lördag och på återseende!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar