Om ett kräftkalas


{ en smaskig flodkräfta och min kräftkniv }

Idag är vi två småslöa sambon i detta hushåll. Kräftskivan igår blev en favorit i repris - tack alla som deltog! Och fastän det inte blev så fasligt sent så känns det ändå i både kropp och knopp idag... Men det hör väl liksom till ;) Årets kräftor smakade lika gott som vanligt och på grund av (eller tack vare?) min fd chef äts endast hon-flodkräftor, mums! Tror bestämt jag blev lite skadad under de år jag sommarjobbade som "kräft-assistent". Låter det inte glamuröst? Eller så inte... Till kräftskivan fick självfallet min kräftkniv följa med och jag minns fortfarande vad min fd chef sa när han gav den till mig "Kräftor ska inte ätas med några billiga rostfria knivar, äkta silver ska det vara!" *haha* För min del skulle det gå lika bra med en rostfri kniv men när jag nu en gång har denna så får den komma fram, sisådär en gång i året :D

Nu ska här förberedas lite inför morgondagen...
Ny arbetsvecka = ett nytt program med barnen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar