Om en roadtrip till Kasnäs

Nya Lövö bron, pics från båthamnen i Kasnäs och lilla mig.

Det blir inte många bilder på människor här i bloggen (p.g.a. integritetsskäl) men eftersom jag personligen tycker om att se ansiktet på personen "bakom" bloggen så kan jag ju inte vara sämre själv. Så förra helgen när jag och M begav oss ner till fina Kasnäs ställde jag mig för en gångs skull framför kameran och inte bakom. Kan väl vara bra att göra det ibland, eftersom jag har konstaterat att det inte finns alltför många bilder på mig. Men det är helt enkelt inte min grej... Till Kasnäs har vi varit ner en gång tidigare för ett par år sedan, då men båt men denna gång for vi med bil och fick köra över den nybyggda Lövö bron (tidigare gick det färja) - vilken makalös utsikt det var där uppifrån! Till Kasnäs for vi på min begäran, eftersom jag ville göra något bara jag och M innan jobbet och "vuxenlivet" kallade, och så blev det. Bara vi två, fint väder, varma klippor, båtfolk och en god lunch på Kasnäs Paviljong - jag var nöjd ;)

---

Min bildbank på hårdskivan fylls snabbt och jag inser att jag borde blogga lite oftare, för det finns ju så mycket jag vill visa! Denna helg skulle det regna och jag var helt inställd på göromål hemma i lägenheten, men vädret blev bättre än lovat (fastän det det regnade från och till igår) och helgen har istället bl.a. gått till att: vara på sjön och i Sommaröstrands gästhamn (Skåldö) med A och M, gå på gårdsloppis och "vanlig" loppis, fynda skor i lokala skobutiken, hälsa på M:s mormor, jobbrelaterade uppgifter och middag ute hos M:s föräldrar. Och hur jag än vrider och vänder så vill tiden inte räcka till. Därför bad jag M köra hem mig tidigare idag så att jag skulle få lite gjort, såsom hänga tvätt, tömma diskmaskinen och allmänt rensa undan lite.

Nu ska jag gå igenom lite lådor med saker som jag har tänkt slänga/ge bort. Jag har nämligen reserverat ett bord på ett av stans loppisar och NU ska jag äntligen få tumme ur och göra mig av med lite saker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar