Om en härlig färgklick

Rosor för ett par veckor sedan

Det är något alldeles extra att ha färska snittblommor hemma. Det tycker i alla fall jag. Dessa rosor har utgjort en härlig färgklick på soffbordet och lyckligtvis höll de sig länge innan jag blev tvungen att kasta dem. Tack M och R, både för gerberan och rosorna! För tillfället är det tomt med växtligheter i lägenheten, det är endast garderobsblomman som står i ena soffhörnet som vill överleva i närheten av mig. Vad skulle jag inte kunna göra för mammas gröna fingrar? Men jag tror bestämt ändå att jag ska ge en ny krukväxt ett försök, kanske jag ska ta livet av ytterligare en orchidée ;)

Idag har jag bl.a. varit till laboratoriet för blodprov. Och nej, jag är inte rädd för nålar... Jag var på hälsoundersökning senaste vecka (via arbetet) och tänkte att det inte kunde skada att kolla upp allting när jag en gång var i farten. Så sagt och gjort och innan arbetsdagen började imorse så satt jag i väntrummet. Så efter detta är jag förhoppningsvis totalt friskförklarad :D Därefter jobbade jag som vanligt och nu på kvällskvisten har vi varit ut till M:s mormor - hon är en sån' där härlig bullmormor som man inte kan få nog av, skulle kunna vara hos henne varje dag!


Nu är det lite jobbrelaterade uppgifter som gäller och
så småningom blir det sängen eftersom det är väckning klockan 6:30 imorgon. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar