Om soffbordets intåg

Nu ska jag inte hålla er på halster längre utan bjuda in er i vårt vardagsrum! Här är det sparsamt inrett och det enda vi har köpt nytt är soffbordet (Ikea - Strind). Jag hade egentligen siktet inställt på Gunilla Allards Chicago-soffbord (med vita laminatskivor) MEN det ville inte plånboken. Därför måste jag erkänna att det istället blev ett snarlikt exemplar från det blågula varuhuset. Aj vad det tär på mitt samvete, ogillar egentligen kopior eftersom dessa oftast tillverkas i massupplaga i maskin och det förlorar ju formgivare och hantverkare på... Men en dag, när ekonomin tillåter, hoppas jag att orginalet hittar hem till oss! 


När ni ser på bilderna kanske ni förstår varför vi gjort ett besök till möbelvaruhusen i jakt på en ny soffa..? Denna ljusbeiga lädersoffa har stått i M:s pojkrum i föräldrahemmet och har några år på nacken men för en tid framåt får den allt stå där den idag står, nämligen i vårt vardagsrum. Den fyller ju sin funktion och är i bra skick så med tanke på det är det inte akut med en ny soffa. Detta är iofs skönt får då kan vi i lugn och ro söka en annan som verkligen uppfyller våra kriterier och önskningar. 


Vardagsrummet är tapetserat i samma bredrandiga tapet som sovrummet och eklaminat på golvet återfinns även här. Det är i detta rum som fönster och balkongdörr kommer att bytas - en renovering vi ser framemot och som kommer att äga rum i början på nästa vecka! Mitt emot fönsterpartierna (alltså till höger om soffan) finns vårt kök/kokvrå, men det får ni se en annan gång. Som ni ser har mattan hittat in hit, men jag måste medge att jag saknar den lite i sovrummet. Så vi får se hur länge den stannar... Det är sådana här gånger det borde gå att "copy+paste" materiella ting :D


Sitter som bäst i gästrummet hos mina föräldrar, hade en länk inplanerad men det regnar.
Och jag är ju så söt så jag smälter om jag vistas i regnet ;) Nånejdå, kanske jag ändå skulle våga mig ut?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar