Om de senaste dagarna


Jag hade egentligen tänkt publicera ett inlägg igår, eftersom det ändå skulle bli en lugn dagefter lördagens eskapader. Men relativt tidigt körde vi ut till M:s föräldrar där det bjöds på söndagsmiddag, därefter blev det en tur till blåbärsskogen där flera liter smaskiga blåbär plockades. På kvällssidan for vi på BIO (Bad Teacher) med några kära bekanta och efteråt blev det kvällslänk. Underbart att dagen inte gick helt till spillo! Lördagens eskapader i Syndalen blev förresten en fullträff - beachvolley, grillning, bastubad, simning + gott sällskap och strålande väder. Det kunde helt enkelt inte bli bättre! Jag ser redan framemot nästa år...

Idag har vi ägnat nästan hela dagen med att få ordning på torpet. Jag känner att vi inte alls varit i lägenheten sedan vi flyttade så det var verkligen hög tid för att försöka få samtliga saker på sina rättmätiga platser. När det var gjort passade vi på att damma av allting och ta en svängom med dammsugaren - nu känner jag mig nöjd för tillfället. Det har dessutom regnat från och till under dagens lopp, så vi kunde gott och väl hålla oss inomhus utan dåligt samvete :D (även om vi faktiskt var en runda på beachvolley med en del av "gänget"). Nu ska jag inta soffläge och imorgonbitti bär det av till Raisio, först och främst för ett IKEA-besök men även för att spana in lite reor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar