Om växlande väder


Tänk hur vädret kan vända? Nyligen var det ett stort, grått molntäcke utanför vårt fönster och det föll några regndroppar, och nu när jag ser ut möts jag av en vacker blå himmel. Balkongdörren står på vidgavel och några svala sommarbrisar söker sig in. Skönt! Utanför hör jag hur det arbetas i A-trappan, det är nämligen så att fönster och balkongdörrar längs husets ena långsida ska bytas ut - och det kommer bli så mycket bättre! Adjö säger vi åt dubbla balkongdörrar och välkommen till en enkel dörr med fönsterparti. 

M körde ut till sina föräldrar tidigare idag, eftersom det är ett bilprojekt på gång. M:s bror köpte nämligen bil tidigare i sommar och nu ska samtliga lister målas samma färg som bilen. Jag är övertygad om att det kommer bli bra men jag roar mig hellre i lägenheten ;) Jag har inga större saker inplanerade, har mest gått och stökat runt lite (duschat, vikt in lite tvätt, satt på en tvättmaskin, plockat lite...). Sådant som måste göras ibland ni vet. Får se om jag hoppar på cykeln och cyklar ut lite senare, måste bara hålla ett vakande öga på ett nytt(?!) molntäcke som närmar sig.


Nu blir det lunch! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar