Om Bostadsmässan - outdoors

På bostadsmässan i Karleby var det inte bara interiören som stod i fokus. Mina ögon drogs även till sådant man hade pysslat med utomhus. Jag är för tillfället helt såld på stenplattor som möter grå stenfot och vitputsad fasad - som i sin tur möter stora glaspartier och grönskande grönt. Så snyggt! Se bara nedan... De vita solstolarna hade jag förresten kunnat ta under armen direkt och de vitmålade höstörarna inspirerade mig verkligen. Kul idé att låta humle klättra upp längs med dem.

Fina solstolar & humle längs med vitmålade höstörar.

Det här med stora trädgårdar med otaliga, prunkande blomland är inte riktigt min cup of tea. Helst ska sådant få sköta sig självt men på samma gång inte ta över. Det här med odlingslådor har jag fått upp ögonen för denna sommar och jag tror bestämt att det kommer bli några sådana i vår trädgård, det ser prydligt och lättskött ut samtidigt som det finns en tydlig "gräns" mellan land och gräsmatta. Någon bänk skulle inte heller sitta fel och denna magnifika bänk med raka linjer är helt i min smak! Eller kanske man skulle kunna gjuta en egen av betong? Det tål att tänkas på... 

Rubust svart (sten?)bänk & fina odlingslådor.

Nästa gång kanske jag bjuder på en titt inifrån husen på bostadsmässan. Något speciellt ni skulle vilja se? Vardagsrum-, sovrums-, badrumsinspiration etc.? Jag har nämligen fotografier så det räcker och blir över och personligen tycker jag det är svårt att välja ut några, skulle ju helst visa allihopa ;) Men jag tror bestämt att det blir kategoriserade inlägg i stället för att visa hus för hus... Då är det lättare att plocka ut guldkornen och få något system på det hela.

Här har vi haft gäster ikväll, först ut F och F,
och därefter M och A för den sedvanliga titten på "Sommar med Ernst".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar