Om ett reseminne och vattenplask

Hej på er denna lördag! Är ni ute och njuter av det fantastiska vädret? Eller är ni liksom mig inomhus och förbereder dagens lunch..? Eller vad hittar ni på en dag som denna? Bor du i Norge så behöver du inte berätta - jag gissar att du firar landets självständighet till max! Gratulerer med dagen! Jag är faktiskt en gnutta avundsjuk på min ena lillebror som i detta nu får fira denna glädjens dag i det underbara Norge... Min modiga bror som för ett antal månader sedan tog sitt pick och pack och flyttade till nytt land och började om från början, nytt jobb, nytt boende, nya vänner :) Jag saknar dig brorsan!

TBT - för några år sedan kunde vi ta del av 17:e maj firandet på plats i Norge

Och om det är någon som vet hur man ska fira en nationaldag så är det norrmännen! Personligen fick jag uppleva firandet för några, hmmm 5(??) år sedan tillsammans med världens bästa sambo... En dag som alltid kommer ligga mig varmt om hjärtat <3 Firandet inleddes tidigt på förmiddagen den 17:e maj i Lørenskog kommune, det är nämligen där sambons morbror bor och det var honom vi gästade under denna Norge-vistelse... Senare på dagen körde vi in till Oslo för att ta del av firandet vid det Kongelige Slottet och jag har då aldrig sett på maken till parader, folkmassor, flaggor, folkdräkter och glädje som genomsyrade firandet! 

liten skrutt skulle prompt plaska i vattnet igår, varför inte tänkte jag då det fanns en varm bastu att värma sig i efteråt

Men i år är vi hemma och glädjer oss åt tanken hur det firas där västerut i grannlandet... En dag som började med en utvilad liten familj eftersom liten skrutt sov fram till klockan 08:00 i morse, tack för det gullungen! Det är inte så konstigt dock, så som hon "pynjade" på nere vid strandbastun igår, och addera sedan bastubad och plask i vattnet (brrr!) till det så blir det nästan automatiskt en god natts sömn! Och idag hittar ni sambon och liten skrutt hemma, själv ska jag snart ratta bilen för att göra lite ärenden... Senare i eftermiddag är det fotbollsmatch som gäller, sambon är på väg men jag har ännu inte bestämt hur jag och skrutt ska göra - det får tiden utvisa :)


So long i solskenet!


KRAM


|| images: paulaspalats.blogspot.com ||

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar