Om en helt vanlig torsdag

God förmiddag denna soliga torsdag! Snart helg hörrni, häääärligt! Det är förresten svårt att få ord nedplitade idag, sitter nämligen mest och drar fingrarna igenom mitt nyklippta år :) Det är länge sedan jag har haft håret så här kort och det kommer att ta ett tag innan jag vänjer mig, men jag är helnöjd så det ska nog gå bra! Jag lovar att återkomma med bildresultat, så fort chocken över min nya spegelbild lagt sig ;) Men i alla fall, här hemma har vi haft en liten skrutt som tyckte vi skulle ta morgon redan klockan 06:00 i morse, gäsp! Lyckligtvis kände pappan i huset sig utvilad och tog därmed morgonruljansen innan han begav sig på jobb, så skönt att vara två föräldrar! Och när jag makade mig upp ur sängen fanns det både nybryggt kaffe och frukost på bordet så denna torsdag började inte så dåligt ändå ;)


I takt med att jag vaknade till liv så tog vi itu med veckostädningen... I detta nu är allt undanplockat, tvättmaskinen surrar, diskmaskinen meddelade nyss att den var färdig och samtliga sängar är bäddade med rena sängkläder :) Jag var rädd för att det skulle bli en fight att lägga liten skrutt för sin förmiddagslur i och med att hon hade förälskat sig i sina Mumin-sängkläder som hon hade innan Moln-sängkläderna men lyckligtvis blev det inga problem! Och dessa har hon haft flera gånger tidigare så de var inte på något sätt främmande för henne men nu fanns det ju inga Mumintroll, såpbubblor eller söta filurer att peka på ;)


Vi har förresten redan för ett bra tag sedan bytt till fullstort täcke åt liten skrutt... Dels för att hon älskar att sova inbäddad riktigt ordentlig men även dels för att sängen hennes hör till de större modellerna och det mindre täcket såg så "pluttigt" ut :) Sängen har jag skrivit om tidigare här inne men är du nyfiken på den så kan du kika i HÄR... Jag kan i alla fall berätta att vi är nöjda med sängen och jag tror det är extremt tryggt för liten skrutt att kunna ha samma säng flera år framöver :) Man kan nämligen plocka bort spjälorna i takt med hennes utveckling och eftersom sängen är 140 cm lång så torde hon inte växa ur den i första taget... Dessutom medföljde en sängskärm/-bräde som man kan montera längs endera långsidan, så tummen upp! 


Men visst finns det nackdelar, det finns det väl med det mesta om man verkligen funderar efter... Den ena är att det inte finns något spjälsängsskydd som går runt HELA sängen, inte vad jag har hittat i alla fall! Den händige kan ju sy ett själv men det projektet har jag inte velat ta mig an så i stället har vi haft ett täcke hoprullat som en korv längs kanterna :) Har fungerat ypperligt och har samtidigt gett en mera ombonad känsla i denna stora säng - liten skrutt har i alla fall stortrivts! Den andra är att långsidorna inte går att höja och sänka, men det har inte varit något större problem egentligen... Men det blev tydligt i samband med att vi sänkte bottenplattan helt och det tog därför en tid för korta mig att vänja mig vid att lägga ner liten skrutt i den djupa sängen :)

Ajjaha, och så blev det en säng-inlägg! Nåja, kanske någon har nytta av den informationen :) Nu ska jag i alla fall städa vidare här hemma, så att vi kan gå ut efter lunch och eventuellt promenera iväg och köpa en sak som jag kände och klämde på igår... Senare i eftermiddag är det veckohandling som står på schemat och så hoppas jag att vi får lite saker bortkörda från gården! Har en drös med stenplattor som svärföräldrarna ska ta över och så ska vi slussa bort lite impregnerat virke som står och skräpar... Men nog om det, hoppas ni får en fin torsdag!


Solsken till er!


KRAM


|| images: paulaspalats.blogspot.com ||

1 kommentar: