Om vår tisdag och "my guide to London"

Tisdagskväll och jag har precis parkerat mig i soffan och datorn fick följa med :) Liten skrutt sover sedan 45 minuter tillbaka och det är helt obegripligt hur trött hon är i dessa dagar... Hon har sovit två pass à la 1,5-2 timmar idag och då steg vi upp först klockan 8:30 i morse och nu gick hon och la sig för natten redan klockan 19:30, inte lätt att vara sjuk stackar'n! Vi skulle egentligen på en simhallsdate denna kväll men den blev vi såklart tvungna att avboka på grund av öroninflammationen - vi får helt enkelt ta igen date:n en annan gång :) Dessutom älskar verkligen liten skrutt att plaska i simhallens bassänger så jag hoppas att det inte blir ett alltför långt uppehåll...

glädjen över detta pappersrör alltså och den fina blombuketten förstås!

När liten skrutt sov sin första vända idag sysselsatte jag mig med lite smått och gott... Som att tömma och fylla diskmaskinen, vika tvätt och fylla tvättmaskinen med ytterligare en omgång, flytta runt på saker och avslutade projekt "inventering av klädgarderoben". Nu finns det äntligen utrymme för lite nytt och fräscht! Dessutom har jag knäppt av lite bilder i hallen, har ju lovat ett inlägg om renoveringen av utrymmet och nu är det på g... Och i hallen står för övrigt just nu ett pappersrör med fint innehåll! Nämligen denna affisch som jag har beställt med svägerskan och således fick igår, en födelsedagspresent-åt-mig-själv :) Jag har läääänge väntat på att David Ehrenstråhle skulle ta sitt förnuft till fånga och göra en guide över London och ingen var gladare än jag över nyheten om denna upplaga! 

Mitt på dagen var vi ute ett par timmar och i trädgården tar uppgifterna aldrig slut :) Liten skrutt var dessutom extremt nöjd under utevistelsen (som annars är mest ynklig för tillfället) och hittade på det ena göromålet efter det andra - att sprida ut en av mina hopkrattade löv-/gräshögar och att gräva i trädgårdsmylla hörde till dagens favoriter ;D Därefter blev det mellis och ytterligare en sovlur och jag började förbereda middagen (vegetarisk pytt med linser) innan sambon kom hem... Efter middagen blev det en vända utomhus igen innan det var dags för kvällsrutiner och nattning. Som ni hör rullar vardagen på utan desto mera spännande innehåll för tillfället, men det är väl så som livet är ibland ;) Och jag skulle inte byta för något i världen!


På återseende imorgon!


KRAM


|| images: paulaspalats.blogspot.com ||

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar