Om en lugn fredag

Hej på dig och hej du efterlängtade fredag! Idag har en tjock dimma lagt sig över vår stad och gårdagens köldgrader är ett minne blott... Orsaken till dimman antar jag hör ihop med isbrytaren som körde förbi här i går kväll, av erfarenhet vet jag att dimman inte är långt borta när vattnet väl öppnat sig... Aningen mysigt kan tyckas men jag föredrar nog gårdagens klarblåa himmel - att man aldrig ska vara nöjd, hehe! Nu har dock mörkret fallit utanför fönstret, middagen är undanstökad och mina två hjärtan har begett sig av till "svärföräldrarna". Själv ska jag parkera mig i köket och sätta igång med ett tårtbak! Men jag låter middagen smälta först genom att skriva några rader här :)

ett fång tulpaner fick följa med hem från veckohandlingen igår

Idag har det varit lugna puckar här hemma... Jag och liten skrutt gick med pj:s en aning för länge i morse men det var bara sååå skönt att dricka morgonkaffet i soffan framför Nyhetsmorgon medan skruttan "pynjade" på med sitt på vardagsrumsgolvet :) Det är sådana här vardagar jag kommer att sakna när jag jobbar igen så det är dags att börja njuta av dem medans jag kan! Men trots den alltför långa "morgonlunken" så hann vi ändå vara ute cirka en timme innan det var dags för lunch - alltid skönt med frisk luft! Jag fick även en pratstund med grannens dotter (nu låter det som om hon är en liten skolflicka men faktum är att hon är ett år äldre än mig...) och vi diskuterade bl.a. deras kommande husbygge. Jag är inte alls avundsjuk, så när liten skrutt sov middag letade jag fram några huskataloger som jag visste låg här hemma i gömmorna och drömde mig bort :)

vita tulpaner med ett stänk av rosa står på matbordet i detta nu

Nu ska jag lyfta på arslet och få någonting gjort! Jag ska börja med att läsa igenom receptet en gång till, eftersom det är en helt ny tårta jag tänkt göra:) Tårtan kräver sina förberedelser och därför börjar jag redan ikväll, även om mitt lilla födelsedagskaffe äger rum först på söndag. För javisst, jag fyller tydligen år på söndag... Men efter detta är vi klara med födelsedagarna för i år i denna lilla familj! De avlöser liksom varandra då sambon är först ut med att fylla den 10:e januari, liten skrutt fyller sedan den 27:e januari och nu då jag :) Men som sagt, efter denna söndag är det lääänge tills nästa gång!


Fin fredag!


KRAM


|| images: paulaspalats.blogspot.com ||

2 kommentarer:

  1. Åh, härligt med födelsedag! Grattis i förskott!!

    Vad roligt att baka tårta. Jag har blivit såå bekväm just när det kommer till tårtor sista åren så det överlåter jag oftast till någon annan. Men kakor och sånt bakar jag gärna! ;)

    Blusen från Lindex i inlägget här nedan har jag också. Både den svarta och den mönstrade. Såå skön och jag gillar också den lite förlåtande modellen. En favvo!

    Kram K

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tusen tack!

      Jaa, baka tycker jag alltid är kul!
      Om man har tid och energi förstås...
      Vet egentligen inte om det är en tårta i ordets rätta bemärkelse,
      men oberoende så tycker jag att tårtor är helt ok att baka!
      Speciellt prinsesstårtor,
      de har blivit lite av min specialitet :)

      Finns den i svart också?!
      Det visste jag inte...
      Måste kanske gå och spana in utbudet på nytt i vår lokala Lindex-affär...
      För javisst är den "förlåtande modellen" en favorit!

      Hoppas du har haft en trevlig helg!
      Här har den gått alltför fort, igen en gång :)
      Kram, P

      Radera