Om att fylla (tvåa-sjua) år

Söndagen börjar lida mot sitt slut och således även min födelsedag. Tjugosju år fyller jag visst idag och med tanke på omständigheterna så känns det helt okej! Ingen åldersnoja här inte ;) Jag menar, vad skulle jag klaga på? Jag har världens finaste lilla familj, vi har eget - nåja, banken äger väl en viss del ännu - egnahemshus och jag har en fast tjänst att återgå till när min föräldraledighet är över! Och ytterligare har jag de finaste av vänner och en kropp som kämpar på utan fysiska åkommor... Så nej, jag har absolut ingenting att klaga på! Men nu är det ju fortfarande en tvåa min ålder börjar med, fråga mig gärna hur det känns när den byts ut mot en trea om några år :D

Hur har jag firat dagen då? Jo, redan på morgonen blev det skönsång av mina två hjärtan tätt följt av en färdigt framdukad frukostbuffé. Därefter fick jag lov att parkera mig i soffan medan sambon städade av bordet :) På förmiddagen gick vi sedvanligt ut drygt en timme eftersom vi alla tre mår bäst av det! Liten skrutt fick bekanta sig med en ny lekpark men istället för klätterställningen var hon intresserad av de andra barnen på plats... Hemma igen blev det lunch för hennes del innan det var dags för middagsvila. Sambon var nu i full färd med att ordna födelsedagslunch åt mig och bjöd mig senare på gottgott! När liten skrutt vaknat och ätit mellis nalkades så småningom min lilla födelsedagsbjudning... Och under den resterande eftermiddagen/kvällen har en och annan godsak blivit nersköljt av några koppar kaffe :)


Runebergsdagen inföll under veckan som gick och eftersom den inte blev något bak på rätta dagen den 5:e februari så passade jag på att baka Runebergstårtor tills idag. Fy skam om det skulle gå ett år utan att jag mumsat på en sådan! Nu blev det ju inga konditor-bakverk av dem och jag skippar ju både mandeln och att blötlägga dem, men goda vad de ändå!


Förutom Runebergstårtor hade jag bakat en enkel tårta. En tårta i tre skikt med kladdkakebotten, chokladmousse i mitten och hallonmousse överst. Tårtan toppade jag med med lite granatäpple och kakaopulver. Och som ni nu förstår så blev det inte sju små bakverk som det sig bör enligt traditionen men bra likaväl! Och rester har vi gott om ändå ;)


Nu ska jag börja avrunda... Funderar på om jag ska sitta uppe och se kvällens långfilm på fyran, Fair Game, som verkar fasligt spännande! Eller om jag ska krypa i säng och se ett avsnitt av Suits, den senaste serien i följetongen "jag-är-beroende-och-måste-bara-se-ett-avsnitt-till" på NetFlix... Herregud vilka problem man har, haha!


God natt med er!


KRAM


|| images: paulaspalats.blogspot.com ||

2 kommentarer:

  1. Stort Grattis i efterskott!!
    Låter som du har haft en helt perfekt dag med din familj. Inte fel att bli lite bortskämd då och då;)) Kram Linda

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jätte tack!
      En riktig mysig födelsedag blev det,
      precis som jag ville :)
      Kram, P

      Radera