Om dagvårdsplats, kladdkaka och paket

Vår i luften! Har ni börjat känna hur våren är på intågande? Fåglarna som kvittrar i trädtopparna och kvicksilvret som sakta stiger :) Jag vet att jag är lite väl optimistisk med tanke på att vi fortfarande har ett snötäcke på gräsmattan och en issörja som ligger tjock i viken här utanför, men ändå! Jag vägrar tro att det blir vinter igen och ser istället glatt framemot våren... Och våren är ju tätt följt av sommaren, som alla vet ;) Under den första sommarmånaden kommer lilla familjen att vara lediga tillsammans men fr.o.m. sista juni kommer jag att återgå till jobbet och liten skrutt blir således hemma med pappa ytterligare en månad - vilken lyx alltså! 

Det innebär att hon kommer vara drygt 18 månader den dagen hon inleder sin dagvårdskarriär... Usch nu får jag lite ångest :( Ska jag verkligen klara av att släppa taget om min lilla skrutt?! Vart hon kommer placeras vet vi inte än men dagvårdsansökan är i alla fall inlämnad... I dagsläget finns det ingen småbarnsavdelning på daghemmet i vår del av staden men jag håller tummarna att det arrangeras en fr.o.m. hösten 2014, för det skulle vara vårt första alternativ. Annars blir det en dagvårdsplats på ett av centrumdaghemmen eller så hos någon familjedagvårdare... Med tanke på dagvårdskvaliteten skulle jag gärna placera henne på det daghem där jag jobbar (lite partisk måste jag allt få vara!!) men det är emot mina principer - men i vilket fall som helst intalar jag mig själv att det i slutändan kommer att bli bra, oberoende av hur det blir!

kladdkaka toppad med kiwi och pudersocker

Ni får ursäkta de halvdunkla och brusiga bilderna men när gästerna anlände igår så fanns det inte en gnutta naturligt ljus kvar... Och extern blixt har jag inte, så då blir det såhär :) Men precis som jag nämnde igår så bakade jag också en kladdkaka men titta så tunn den blev! Jag har en ny kakform och räknade inte alls med att diametern var större än i den gamla... Men jag lät kakan stå någon minut färre i ugnen så kladdig blev den ändå!

Nu väntar jag sååå på att sambon ska sluta... Jag har två paket som väntar på mig inne i stan och bara han kommit hem tar jag bilen och kör efter dem! 


Ni kan säkert gissa vad det är i det ena ;)


KRAM


|| images: paulaspalats.blogspot.com ||

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar