Om vår älskade (sjuka) lilla skrutt

Hemma igen efter några dagar hos mina föräldrar i norr. Önskar jag kunde säga att vi fick en hel del gjort och att vi träffade alla "finingar", men nej... Det blir inte alltid som man tänkt sig! Liten skrutt var långt ifrån sig själv och troligtvis är det den förbaskade öroninflammationen som fortfarande spökar - imorgon ringer jag till läkaren och bokar tid för koll! Dessutom kräktes hon en natt och magen har varit riktigt upp och ner några dagar... Stackaren :( Men hon kämpar på så gott det går och leker och är glad mellan varven ändå!


Idag har jag städat bort julen här hemma, förutom adventsstjärnorna i fönsterna - de får hänga kvar ett tag till och sprida lite ljus i mörkret, för någon snö lär vi knappast få den här vintern! Och eftersom den inte kommit redan så kan den lika bra hålla sig borta, det kan bli tidig vår istället ;) I samband med att jag plockade bort julen fick lite våriga toner ta plats här hemma och dessutom inledde jag projekt "kokvrå i köket för liten skrutt". Knäppte av några bilder med telefonen när hon bakade pepparkakor (hon tyckte tydligen det var för tidigt att plocka bort julen...) efter dagsluren tidigare idag. Det övriga ska jag försöka fotografera med kameran imorgon, håll tummarna för lite naturligt ljus!


KRAM


|| images: paulaspalats.blogspot.com ||

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar