Om liten skrutts ettårskalas

Detta fantastiska veckoslut håller på att lida mot sitt slut och det är med ett stort leende på läpparna jag precis gått igenom veckoslutets fotografier och redigerat några av dem :) Vår lilla skrutt fick ett fint litet ettårskalas i lördags och jag är så tacksam över alla fina människor som kom för att fira henne - tack! Den stora dagen äger ju egentligen rum först imorgon men eftersom våra kalas oftast innebär långväga gäster så utesluts "vardagskalas" ganska snabbt... Smidigast så! Men visst kommer morgondagen också uppmärksammas, tillsammans med lilla familjen blir det bl.a. skönsång och presentöppning :)

 Nu tänker jag i alla fall bjuda på några bilder tagna innan ettårskalaset i lördags! Ni får hålla till godo med dessa så länge och så får jag se om det dyker upp några fler... På vårt minneskort fanns tyvärr inte så många fotografier men jag har flera på "ingång" :) En av mina absolut bästa väninnor förevigade nämligen kalaset med sin kamera och om jag bara får hennes tillåtelse så publicerar jag eventuellt några av hennes!


En gemensam nämnare för ettårskalaset (förutom färgerna) var vimplarna - jag pysslade bl.a. en vimpel av rosa pärlemorpapper och vitt presentband... På bordet står några kivilyktor och en bukett med vita inkaliljor, som inte riktigt hann slå ut - vi får njuta av dem under veckans lopp istället!


Vi valde att använda servetterna som blev över från liten skrutts dop och de fick bestämma färgtema för ettårskalaset - ljusrosa servetter med silvertryck (barnfötter + liten skrutts namn + dopdatum). Vi dukade med "svärmors" kaffeservis (Arctica/Arabia), genomskinliga glas på fot (Verna/Iittala) och bestick från Hackman.


Vi bjöd på vegetariska pizzamuffins (fyllda med svarta oliver, soltorkad tomat, rödlök och fetaost), klassiska kanelbullar, kokosbollar samt kokostoppar OCH givetvis den klassiska prinsesstårtan! Har svårt för att inte baka den när vi ställer till med kalas, den är så galet god :) 

Det blir inte många rader ikväll, istället har jag tänkt gå och lägga mig tidigt! Vi har haft övernattningsgäster under veckoslutet som inneburit lite senare kvällar än "normalt" - sådär som det brukar (och bör!) bli i goda vänners sällskap :) och nu känner jag att både kropp och knopp är i behov av sömn! För även om kvällarna blivit "sena" för oss vuxna så har ju liten skrutt sovit sina 12 timmar vid klockan 08:00 på morgonen... Och när man hör en nöjd kvittrande tös från spjälsängen så finns det inte så många andra valmöjligheter än att maka sig upp ur sängen och hämta henne ;) Så vi får höras mera en annan dag...


KRAM


|| images: paulaspalats.blogspot.com ||

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar