Om tavellister i A:s rum

Vet ni vad? Det blev städat här hemma igår! Efter några om och men... Strömmen försvann ju så det begränsade ju en aning och dammsugandet sköts således upp till kvällen men det andra fick jag gjort och dessutom blev kylskåpet fyllt till max. Jag tycker det är så härligt att ha de gjort såhär lagom till fredag så behöver man inte fundera på det under helgen! För fredag är det ju idag, igen :) Det betyder kort arbetsdag för pappa M, vilket i sin tur innebär att vi ska uträtta några ärenden så fort han kommit hem... Vi ska till ett byggvaruhus och se på lösningar till trappräcke samt handtag till terrass- och balkongdörr. Tänk egentligen hur lätt man blir "hemmablind", här har vi bl.a. levt med ett provisoriskt handtag på terrassdörren i över ett år nu och inte har det gått någon nöd på oss - haha! Men med en inflyttningsfest på kommande så känns det som om det är dags att ta itu med "småsakerna" ;)


Ytterligare några glimtar från A:s rum! Några tavellister fick följa med hem från Ikea senaste lördag och redan följande dag skruvade vi upp dem... På listerna har jag ställt böcker som A hittills har fått och tanken är att böckerna ska bytas ut allt efter ålder och intresse. Detta ger också några färgklickar till barnrummet, i sådär lagom dos ;)


Babyboken är en fylla-i-bok som A fått av sin mormor, och för att jag ska komma ihåg att uppdatera saker och ting i den så får den stå framme :) Här tillsammans med en gosig, ljusrosa nalle från Pentik, en gåva hon fick när hon föddes.


Jag vill verkligen slå ett slag för dessa böcker! De var helt nya för mig när jag beställde dem åt A men fastnade för pärmarna med de fina illustrationerna. När jag sedan bläddrade genom dem blev jag såld - så underbart vardagliga utan några krusiduller! Precis så som jag tror att barn ser på världen... A är lite för liten för dem ännu men en vacker dag hoppas jag att även hon fastnar för dem. Det finns ytterligare fyra böcker i denna "serie".

Nej, nu måste jag kolla hur det står till med lunch-potatisen som puttrar på spisen. På återseende!


|| images: paulaspalats.blogspot.com ||

2 kommentarer:

  1. Heja färgklickar! :D

    Rummet ser riktigt trevligt ut, blir roligt att se nästa helg. Den grå färgen ser fin ut, fast jag inte åtminstone på bilderna kan förstå vad du menar med att den skulle skifta i lavendel.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, du tycker så ;)

      Javisst ja, vi ses snart!
      Jag tyckte det var länge tills inflyttningsfesten
      när vi bestämde datum,
      men nu knackar den ju nästan på dörren!
      Så snart får du se "lavendel"-färgen ;D

      Radera