Om senapsgult här hemma

Vi ser ut att få ytterligare en fin och varm dag! Jag tackar och bockar :) Och med de senaste dagarna i bagaget skulle man inte kunna tro att hösten är på intågande, men tids nog blir det väl både kyligare och mörkare... Regnet tycker jag dock att vi hoppar över detta år! Eller hur? Här har jag precis ätit frukost men morgonrocken får sitta på en stund till. A ligger och "sjunger" i sin säng och väntar på att första sömnluren ska infinna sig och jag spånar lite på vad vi ska hitta på idag... Med en grävmaskin runt husknuten (ny gatubelysning samt fibernät på G) så tror jag bestämt att vi tar vagnen på en liten utflykt, ljudet från grävmaskinen är inte gemytligt direkt! Jaa, så får det bli... 


Dagsfärska bilder från denna morgon! En vit orchidée med senapsgul mittdel fick följa med hem från Plantagen under vår dagsutfärd till Raisio senaste lördag och den får numera pryda vårt köks-/matsalsbord. Igår hämtade jag även ut mitt paket från Hennes & Mauritz (ni kommer väl ihåg beställningen?), som DBSchenker förövrigt har haft på vift cirka en halv vecka, gah! De nya kuddarna har intagit sina platser i sofforna men nu funderar jag om den senapsgula sammetsdynan är här för att stanna..? Lappen får hänga kvar ett tag till innan jag bestämmer mig :)


|| images: paulaspalats.blogspot.com ||

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar