Om löpning efter förlossning

Under en snabb genomgång av dagens nyheter så blev jag extremt glad av denna lilla artikel! Jag hade redan tidigt efter förlossningen ett stort sug efter att få fara ut och springa igen och under eftergranskningen 6 veckor efter förlossningen hörde jag med min läkare... Till min stora besvikelse så var löpning ingenting hon rekommenderade och jag blev istället övertalad om att promenader och bäckenbottenövningar är A och O. Och fram tills i tisdags är det just det jag har hållit på med, men så kom dagen då jag inte kunde hålla mig längre och jag sprang en provrunda! Gissa om det kändes bra, helt underbart faktiskt! 


Det blir inte långa sträckor såhär i början, ca 2,5 km tror jag länken blir... Och 2 ggr/vecka låter väl rimligt i detta skede? Tisdag och torsdag blev det denna vecka och jag ska försöka reservera just de dagarna till löpningen - en perfekt sysselsättning efter att A somnat för natten vid 20:00-slaget!


|| digital art: www.zoro01.deviantart.com ||

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar