Om "gäsp" och äntligen fredag!

Jaawn! *gäsp* Äntligen fredag och jag är så ofantligt trött... M har gått och blivit krasslig (semestern hägrar, typiskt!) och han har hostat från och till hela natten. Småbarnsförälder som jag är så skulle man ju kunna tro att A hållit mig vaken, men nej, hon sover likt en prinsessa och sussar sin skönhetssömn på ca 11 timmar per natt! Så här är det lugna puckar denna morgon, jag tassar faktiskt fortfarande omkring i pyjamas och morgonrock ;) Ska dock börja göra mig i ordning så småningom, mitt samvete godkänner inte detta... Ikväll ska vi ut till A:s farföräldrar en sväng - det börjar bli länge sedan sist - men i övrigt är dagen än så länge oplanerad. Skönt det med!


Ett nystädat hem behöver lite blomster, så jag plockade in några kvistar äppelblom. Knopparna är ljuvligt rosa och matchar de rosa Kivi-lyktorna :) Jag såg förresten i Stockmanns förmånskatalog för stamkunder att lyktorna numera även finns i blekrosa och jag som är svag för rosa så skulle eventuellt behöva dem...


Jag skulle vilja ha någonting på väggen ovanför matbordet, men vad? Rullgardinerna som vi satte upp för ett tag sedan (längs långväggen i kök-matsal-vardagsrum) kommer verkligen till användning dessa dagar, skönt att skärma av lite av solens varma strålar!


|| images: paulaspalats.blogspot.com ||

2 kommentarer:

  1. Vad fint ni har det! Verkar som vi har lite samma problem att hitta lampor och andra lösningar på tomma väggar. Det är faktiskt inte lätt! Har inte hittat någon fin lampa, säger till så fort jag gör det. Du får också säga till om du hittar något fint! :)

    Hoppas allt är bra annars.

    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!
      Nej det är verkligen inte lätt...
      Och eftersom jag inte tycker om att "testa" olika lösningar,
      så vill jag vara säker på min sak innan jag kommer till skott!
      Men det innebär att "ytorna" är tomma tills dess ;)

      Här är allt riktigt bra, tackar som frågar!
      Kram, Paula

      Radera