Om en sittdyna

Idag huserar jag och lillskrutt ensamma på hemmaplan. John Blund kidnappade A till drömmarnas land för ett tag sedan och jag sitter inne med en brasa i öppna spisen :) Jag har en förkylning på G och eftersom det är helmulet och blåsigt väder tänker jag med gott samvete sitta kvar här inne, haha! Mina föräldrar och bror tackade för sig för drygt en timme sedan och M är och gnider på bilen (den ska alltid poleras grundligt i början av sommarlovet...). Jag har inga större projekt på agendan och under tiden som jag väntar på att torktumlaren ska bli färdig surfar jag runt efter en sittdyna till A:s Tripp Trapp Chair från Stokke.


Stokke har för tillfället åtta olika sittdynor till Tripp Trapp:en, varav de två här på bild är de nyaste (lanserades för någon månad sedan). Valet lutar mot den till höger, Grey Loom, eller att sy en egen. A:s stol är vit med vit babybygel (surprise?!) så jag tror den gråa dynan skulle bli riktigt bra :)


|| image: www.stokke.com ||

4 kommentarer:

  1. Kommer också behöva investera i en dyna till vår vita Tripp trapp längre fram. Den ljusgrå var jättefin och passar jättebra till just vitt!

    Kram K

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var lite det jag tänkte!
      Men tror jag måste känna och klämma på den lite först,
      innan jag bestämmer mig :)
      Annars finns det en vit-svart som också hör till favoriterna,
      men jag tror att den utgått ur Stokkes sortiment, tyvärr...
      Vi får se vilken valet faller på!
      Kram, Paula

      Radera
  2. Och du Paula bloggar för fullt! :)

    Som vanligt kör du på de "säkra korten" med val av färg. Men med tanke på att det är en barnstol.. barn skall stimuleras med olika saker, så också med färg, skulle jag välja den randiga. Om inte annat blir det ju roligare att äta med så många färger, smuts syns inte lika lätt på randigt. Och så blir det lättare att få hennes uppmärksamhet, "-Titta här vad fin färg..." :D

    Men du kör på din magkännsla. :D

    Kram<3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fullt ös nu när jag en gång kommit igång :)
      Japp, här är det "säkra kort" som gäller!
      Men jag instämmer ifråga om smuts
      och det är en sak som jag är orolig för,
      eftersom Stokkes sittdynor ej är "plastade"...
      Lyckligtvis kan man köra dem i tvättmaskinen!
      Färgstimulans räknar jag med att hon får på annat håll :)
      Kramar<3

      Radera