Om BF+4 och en önskelista


Dagarna kryper fram just nu. Länge sedan jag har känt så! Idag är det BF+4 och Knåddis visar inga tecken på att vilja komma. H*n trivs tydligen i värmen ;) Jag har absolut ingenting att klaga på (har varken foglossningar, halsbränna, dålig aptit etc) MEN dagarna (tills det att M kommer hem) blir så fruktansvärt långa. Att vara moderskapsledig utan barn är inte riktigt min grej! Jag skulle gärna ta en långpromenad (för orken finns) i vårt vintervita landskap men med tanken på att fostervattnet skulle gå när termometern visar -10 grader gör att jag avstår. Istället traskar jag på här hemma, diskar en maskin, tvättar en maskin, plockar saker och ting på plats, torkar damm, mappar papper, äter mina regelbundna måltider, surfar runt med mera. Det är i dessa dagar det skulle vara en fördel att vara "pysslig" - tänk vad mycket jag skulle hinna med?!

Att surfa runt på nätet har jag gjort otaliga gånger de senaste dagarna. Jag har bl.a. sökt inspiration till hur vi ska göra med vindstrappan, den har inget räcke i detta nu men jag tror att jag har hittat en lösning. Dessutom har jag ögnat mig igenom en mängd olika tapetkataloger, eftersom det snart blir aktuellt att tapetsera väggen vid trappan + allrummet på övre våningen. Dessutom närmar sig min födelsedag (9.2.2013) och efter några frågor om vad jag önskar mig har jag lyckats komma på några saker. Faktum är att jag/vi inte behöver någonting men en uppsättning badhanddukar från favoritmärket skulle inte sitta fel. Dessutom skulle jag gärna fylla på antalet glas i vårt skåp, och Kartio-glasen från Iittala har vi endast 4 stycken av från tidigare. Mariskålen vill jag bara ha för att den är så fin :) Annars uppskattas alltid pengar, borde egentligen införskaffa mig ett par nya glasögon - det börjar bli evigheter sedan sist!

TREVLIG FREDAG!

|| images: Iittala & Stockmann ||

3 kommentarer:

  1. Fina saker! Har både Kartio-glasen och Marrimekko skålen, men skulle gärna vilja ha fler glas:) Gillar de klassiska och stilrena formen på dem. En form som håller i många år utan att man tröttnar:)

    Fin fredagskväll! Kram

    SvaraRadera
  2. Grattis och all lycka till er alla tre :)!! Kram Carolina

    SvaraRadera