Om beräknad födelse


Jag kan knappt förstå det men idag är dagen för beräknad födelse :) Att en liten Knådd skulle komma till världen idag känns dock osannolikt, jag har absolut inga känningar, men man vet ju aldrig! Jag trodde aldrig att jag skulle gå såhär länge och att gå över tiden kändes otänkbart, jag är ju så liten - var får den plats där inne? Men det buffas, sparkas och hickas med jämna mellanrum så tydligen har h*n det riktigt bra ♥

Dagen är än så länge ett oskrivet blad... Ska se om det finns något för mig att göra på övre våningen. Igår rev vi ner tapeterna och bröt ut parkettgolvet i Knåddis' blivande rum. Vi fick hjälp av M:s lillebror och flickvän så det gick i rasande takt - tack ska ni ha! Nu ska taket spacklas och slipas (det har varit MDF-paneltak därinne) och väggarna ska få sig några omgångar med spackel och slipmaskinen. Sedan ska allt målas innan det nya golvet kan läggas in. Jag längtar!

FIN START PÅ NYA VECKAN!

|| image: paulaspalats.blogspot.com ||

2 kommentarer:

  1. Oja, nog ryms dom allt. Jag gick över tiden med 9 dagar, blev dock igångsatt på grund av lite fostervatten... så vem vet hur länge hon skulle ha stannat kvar där inne...?

    Oj, har ni börjat i Knåddis rum redan!! :D
    Ni e då flitiga ni! Jag har också fått börja spackla. Gjorde det på hela min semester känns det som, e alldeles slut i handledarna... Och händerna skulle behöva ett ojle-bad nu efter allt slipdamm... Zzzzz... Årkaaa... Nä, man går bara runt och tycker synd om sig själv istället.

    Hoppas att inte dagarna blir för långa för dig. :)
    Själv minns jag att jag sydde nya gardiner till hela 4 fönster. "- En till hinner jag kanske med, en till..." men nix jag han med mycket därtill. ;P

    Kram <3

    SvaraRadera
  2. Så himla fin bild! Åh, vad spännande det är nu! Det kan ju ske vilken dag som helst nu!

    Hoppas du haft en bra helg.

    Kramar

    SvaraRadera