Om äntligen fredag och kontroller

Frida Ramstedt med bloggen Trendenser publicerade ett härligt bildkollage med inredning för små häromveckan. Jag kunde inte låta bli att klicka mig vidare till bildkällorna för att inspireras lite till - jag gillar!

Äntligen fredag! Även om jag är moderskapsledig så är det ändå något speciellt med fredagarna :) Denna fredag är extra efterlängtad, jag blev liksom van vid att ha M hemma under vinterledigheten men i måndags började vardagsrutinerna med jobb för hans del igen. Det blir en aning tomt här hemma om dagarna... men snart har jag (förhoppningsvis) liten i magen vid min sida! Om ca en timme ska jag på rutinkoll till mödrarådgivningen, det känns som om jag springer där hela tiden fastän det bara är 1 gng/vecka.

På tal om Knåddis och kontroller så var jag ju till mödrapolikliniken i måndags på en extra säkerhetskontroll. Har helt glömt bort att uppdatera er men allt såg bra ut så det har inte varit aktuellt att fundera något mera på saken! Inledde besöket med urinprov och blodtryck - allt fint! Därefter fick jag ligga i en säng ca 15 minuter och man kollade litens hjärtrytm med en maskin som skrev ut en "hjärtrytmskurva" - jättefint! Därefter blev det aktuellt för en inre undersökning samt ultraljudet. Läkaren konstaterade direkt att en vaginal förlossning inte blir några problem och att liten ligger helt rätt - skönt! Knåddis uppskattades till 3057 g, mängden fostervatten var bra och blodcirkulationen i navelsträngen fungerade ypperligt. Gissa om jag hade ett stort leende på läpparna när jag gick därifrån :D

Nu måste jag rusa! Måste försöka fixa kalufsen samt lägga på mig dagens ansikte ;)

1 kommentar:

  1. Håller med dig, det var mycket härlig bebisinspiration hon visade! Gillar de lugna, behagliga färgerna:)

    Skönt att höra att det gick bra på kontrollen.

    Kramar

    SvaraRadera